اخبار دفتر
مهرابی
1396/9/12 يكشنبه مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در افتتاحیه هفته اشراق: غفلت از هنر دینی جامعه را با مشکل روبه‌رو کرده است مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: حل معضلات جامعه درگرو توجه داشتن به هنر دینی است و غفلت از این مسئله، جامعه را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است در حالیکه این هنر جامعه را به موفقیت می رساند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی هنری اشراق اظهار داشت: این برنامه بر اساس سنتی حسنه میان فرهیختگان و دانایان جامعه برگزارشده و بستری برای ترویج فرهنگ دینی است.

وی افزود: با حضور صاحبان نظر می‌توان نگاهی جامع و دقیق به هنر در حوزه‌های علمیه و ضرورت نشر هنرمندانه دین در جامعه داشت.

مهرابی گفت: با نگاهی تاریخی متوجه می‌شویم که خداوند به‌پاس هنر و ارزش آن، بزرگ‌ترین و ارزشمندترین خدمت به جامعه بشری را با ارسال رسل و انزال کتب کرده است

وی گفت: پیامبراکرم(ص) که یک هنرمند دینی است پا به عرصه اجتماعی می‌گذارد تا کسانی را که با کوچک‌ترین بهانه به کشتار همدیگر می‌پرداختند؛ به بندگانی فداکار مانند یاران خودش در جنگ احد تبدیل کند که در عین تشنگی، آب را به دیگر مجروحان تعارف می‌کنند و همه به شهادت می‌رسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: زیبایی هنر زمانی معنا پیدا می‌کند که با خالق هستی در ارتباط باشد وگرنه هنر مادی، ماندگاری ندارد.

مهرابی، هنر ماندگار را هنری دانست که در عرصه فضای جامعه تأثیرگذار باشد، گفت: زمانی اثر ماندگار می‌شود که با مخلوق مرتبط باشد اما متأسفانه امروز یا هنر، هنر دینی نیست یا اینکه ارتباط با خالق هستی ندارد.

وی بابیان این‌که خلأ هنر دینی در جامعه احساس می‌شود اظهار داشت: هرکجا هنر باشد تشتت نیست و اگر جامعه مریضی داریم ناشی از مورد غفلت قرار گرفتن هنر دینی است.

این مسوول فرهنگی افزود: مشکل جامعه بی‌مهری به هنر دینی است و هرکجا چنین اتفاقی افتاده ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های جامعه بیشتر شده و افزایش آمار طلاق یکی از این مسئله‌ها است.

وی تاکید کرد: اگر امروز جامعه مریض و بیمار است به دلیل نبود هنر دینی است و اگر در جامعه آمار طلاق افزایش دارد به دلیل نبود هنر دینی است و هرجا این هنر مورد بی مهری قرار گرفت شاهد افزایش ناهنجاری خواهیم بود.

مهرابی گفت: هنر دینی رسانه چندرسانه‌ای است و باید به بهترین نحو و با توجه و دقت از آن برای بهبود اجتماع بهره برد.

وی اظهار داشت: هنرمند دینی پا به عرصه اجتماعی می گذارد و هنر ماندگار هنری است که تاثیر در فضای اجتماعی داشته باشد و پیامبر از افرادیکه بر سر یک ملخ با هم جنگ می کردند ایثارگر ساختند

شایان ذکر است هفته فرهنگی هنری اشراق ویژه طلاب و فضلای هنرمند حوزه های علمیه از 11 تا 15 آذر ماه در شیراز برگزار می شود. در این هفته فرهنگی بالغ بر 50 نفر از هنرمندان شاخص و فرهنگوران حوزه علمیه قم و مراکز فرهنگی استان حضور دارند.