منشورات
چند خبر کوتاه از بازار کتاب

دیپنا: کتاب‌های مبانی تعلیم و تربیت در قرآن و احادیث، درسنامه علوم قرآنی (سطح 1)، آموزه‌های اخلاقی رفتاری امامان شیعه، گوهر عفاف (پژوهشی درباره حجاب) و حضور قلب در نماز به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دین پژوهی ایران به نقل از خبرگزاری رسا، چاپ جدید کتاب‌‌های مبانی تعلیم و تربیت در قرآن و احادیث، درسنامه علوم قرآنی (سطح 1)، آموزه های اخلاقی رفتاری امامان شیعه علیهم السلام، گوهر عفاف (پژوهشی درباره حجاب) و حضور قلب در نماز به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

مبانی تعلیم و تربیت در قرآن و احادیث

انسان به گونه ‏اى آفریده شده که با تعلیم و تربیت، استعدادهاى خود را بروز مى ‏دهد و مسیر کمال و هدایت را مى ‏پیماید. از همین روست که پیامبران الهى برانگیخته شدند تا مکارم اخلاق را بیاموزانند و انسان را با تعلیم و تربیت از تاریکى به سوى نور، هدایت کنند و گنج ‏هاى درونى‏اش را استخراج نمایند. پیشوایان معصوم نیز همگى در همین خط سیر، وظیفه مهم آموزش و پرورش را بر عهده گرفتند.
اینک رهنمودهاى تربیتى قرآن و احادیث که دست به دست به ما رسیده مجموعه نفیسى است که عمل به آنها باعث سعادت و بهروزى ماست. این اثر با غور و کاوش در این میراث عظیم، مبانىِ تعلیم و تربیت را از دیدگاه قرآن در شش فصل بررسى کرده است: شناخت انسان، روش‏ هاى رفتارى و اصول کاربردى، محتواى تعلیم و تربیت، اهداف تعلیم و تربیت، میوه تربیت.

چاپ چهارم کتاب مبانی تعلیم و تربیت در قرآن و احادیث تألیف رضا فرهادیان در سال 1390 با شمارگان 900 نسخه در 599 صفحه و با قیمت 9500 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

درسنامه علوم قرآنی (سطح 1)

با توجّه به تجربه طولانى مؤلّف در تدریس مباحث علوم قرآنى در برخى از مراکز حوزوى، این اثر (در دو سطح) گامى‏ است نو در راه انتقال مفاهیم و داده ‏هاى علوم قرآنى به قرآن ‏پژوهانى که در این وادى نورانى قدم مى‏گذارند. پرداختن به‏ موضوعات مهم و اساسى در علوم قرآنى، پرهیز از اطناب و درازگویى، معرفى منابع مهمّ در بخش‏هاى گوناگون و مراعات قواعد آموزشى از ویژگى ‏هاى این کتاب است که مى‏تواند خلأ متن مناسب آموزشى در مراکز حوزوى و دانشگاهى را جبران نماید.

چاپ نوزدهم کتاب درسنامه علوم قرآنی (سطح 1) تألیف حسین جوان آراسته در سال 1390 با شمارگان 7500 نسخه در 383 صفحه و با قیمت 3300 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

آموزه های اخلاقی رفتاری امامان شیعه علیهم السلام

امامان شیعه علیهم السلام راهنمایان امین و دل ‏سوزى بودند که بى ‏هیچ اجر و مزدى، راه ‏هاى سعادت و سرچشمه‏ هاى کمال را به‏ مردم نشان مى‏دادند. میراثِ بزرگ اسلامى که اینک در اختیار امت اسلامى است، سخن ‏ها و رفتارهایى است که آنان در جهت تبیین زندگى سعادت‏ مندانه از خود به یادگار گذاشته ‏اند. اثر حاضر گوشه‏ اى از آموزه‏هاى امامان شیعه علیهم السلام را در گستره اخلاق به تصویر کشیده است.

چاپ ششم کتاب آموزه های اخلاقی رفتاری امامان شیعه علیهم السلام تألیف محمد تقی عبدوس و محمد محمدی اشتهاردی در سال 1390 با شمارگان 1000 نسخه در 712 صفحه و با قیمت 10000 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

گوهر عفاف (پژوهشی درباره حجاب)

گوهر آفرینش ـ زن ـ اگر در صدف حجاب قرار گیرد ارزش ‌هاى انسانى‌ اش محفوظ مى‌ ماند. به ‌علاوه، پوشیدگى زن، نمادِ تقواى اوست، وقتى زن، خود را محفوظ نگه‌ دارد وعده ‌هاى خدا به پرهیزکاران، درباره او نیز محقق مى‌شود. هم ‌چنین، امنیت و آرامش خاطر نیز با حجاب اسلامى به دست مى‌ آید. اما سختى حجاب، حق بیمه ‌اى است که زن براى تأمینِ سلامت خود مى ‌پردازد، زیرا پوشش، مانع نفوذ هواى نفس و نگاه ‌هاى آلوده و افکار فاسد به حریم پاک زنان مى ‌گردد. اثر حاضر، موضوع حجاب را در این فصل ‌ها پژوهیده است: بایسته‌ هاى پوشش و عوامل بى ‌حجابى، تأثیر حیا بر پوشش بانوان، ضرورت‌ هاى غیرت ‌مدارى، عوامل سست‌ شدن فرهنگ حجاب، راه ‌کارهاى ترویج فرهنگ حجاب.

چاپ چهارم کتاب گوهر عفاف (پژوهشی درباره حجاب) تألیف سید حسین اسحاقی در سال 1390 با شمارگان 2000 نسخه در 136 صفحه و با قیمت 2400 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

حضور قلب در نماز

امام صادق علیه السلام مى‏فرماید: از نماز بنده آن مقدارى که توجه قلبى داشته بالا برده مى‏شود. انسان دچار بیمارى «از خود بیگانگى» و اسارت در دنیا و محبت آن است و نماز رهایى از این اسارت و دل ‏بستن به سرچشمه هستى مى‏باشد. «حضور قلب در نماز روح نماز است که با آن، نماز عنداللَّه پذیرفته مى‏شود. مؤلف این کتاب، علل و درمان حواس پرتی در نماز به ضمیمه علل ترک نماز و درمان آن را بررسی کرده است.

چاپ دهم کتاب حضور قلب در نماز تألیف علی اصغر عزیزی تهرانی در سال 1390 با شمارگان 4500 نسخه در 176 صفحه و با قیمت 2500 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

 

منبع: Dipna
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

خبرگزاري ديپنا
مجری سایت : شرکت سیگما