اخبار
فلسفه سیاسی قرون وسطی بررسی شد

دیپنا: فلسفه سیاسی قرون وسطی در قالب کتابی بررسی و در آن آرای فیلسوفان مسلمان از جمله فارابی و ابن سینا مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دین پژوهی ایران به نقل از خبرگزاری مهر، این اثر در زمره آثار مرجع در خصوص فلسفه سیاسی قرون وسطی به شمار می‌رود.

اثر حاضر ویرایش دوم است، این کتاب برای بار اول در سال 1963 منتشر و به اثری مرجع در این حوزه تبدیل شد. در ویرایش جدید مطالبی به آن اضافه شده است.

زمانی که این کتاب منتشر شد تنها اثری بود که در بررسی فلسفه سیاسی قرون وسطی به سه دین بزرگ یهودیت، مسیحیت و اسلام توجه کرده بود.

در این اثر آرای فیلسوفان و متفکران سه دین یهودیت، مسیحیت و اسلام در دوران قرون وسطی مورد بررسی قرار گرفته اند.

پیش از قرون وسطی دین و سیاست ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشتند. در دوران مدرن بود که جدایی دین از سیاست صورت گرفت. از اینرو فیلسوفان و متفکران قرون وسطی به طور مبسوط به بررسی ارتباط و نسبت دین و سیات پرداخته‌اند.

آرای متفکرانی چون فارابی، ابن سینا، غزالی، ابن میمون و توماس آکوئیناس در این اثر مورد توجه قرار گرفته‌اند. این متفکران دارای آرا و اندیشه سیاسی بوده‌اند و آرای سیاسی آنها در ارتباط با دین معنا می‌شود

اثر حاضر با گردآوری جوشا پرنس و جوزف مک فارلند با عنوان "فلسفه سیاسی قرون وسطی" از سوی انتشارات دانشگاه کرنل آمریکا منتشر شده است.

منبع: Dipna
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

خبرگزاري ديپنا
مجری سایت : شرکت سیگما