اخبار
شماره جدید مجله الکترونیکی اسراء منتشر شد

دیپنا: جدیدترین شماره مجله الکترونیکی اسراء از مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء منتشر شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دین پژوهی ایران به نقل از خبرگزاری رسا، شماره 17 مجله الکترونیکی اسراء با بررسی موضوعات ویژه و مهم در اندیشه و آثار حضرت آیت‌الله جوادی آملی از سوی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء وابسته به بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء منتشر شد.

شئون رحمت‌آموز پیامبر‌(ص)، فضایل علی‌(ع) در بیان و اعتکاف بارزترین مصداق زندگی از مهم‌ترین عنوان‌های این نشریه الکترونیکی است که در بخشی از آند آمده است: «پیامبر اکرم‌(ص) به حضرت علی‌(ع) فرمود «من شهر حکمتم و این حکمت بهشت است و ای علی تو درِ این بهشتی».

این نوشتار می‌افزاید:‌ «این جمله به این معنا نیست که اطراف شهر دیوار است و فقط گوشه‏ای از آن دری است، بلکه همه اطراف این شهر در است و هر کس از هر راه بخواهد، به من می‏رسد، ولی تا از تو نگذرد به من نمی‏رسد؛ باید اول به حضور تو بیاید و بعد به من راه پیدا کند».

رسول اکرم(ص)، مطهّر امّت، رسول اکرم‏(ص) و شیوه جذب امّت، رسول اکرم(ص)،قرآن ممثّل برای امّت، رسول‏ اکرم(ص)،اُسوه حسنه برای امّت، رسول اکرم(ص)،دلسوزترین فرد برای امّت، رسول اکرم(ص)،مانع نزول عذاب الهی برامّت و رسول اکرم(ص)، ‏محورحیات و حیات بخش امّت از عنوان‌های شئون رحمت‌آموز پیامبر‌(ص) است.

در بخش فضایل امام علی‌(ع) نیز عنوان‌هایی همچون، شهرحکمت، پرچمدار خیبر
مهماندار بهشت، حدیث پدر و فرزندی، جانشین پیامبر، علی از پیامبر و پیامبر از علی است، بستن درها جز درخانه علی‌(ع) و محبوب دل پیامبر‌(ص) به چشم می‌خورد.

بخش اعتکاف بارزترین مصداق بندگی نیز با محورهای اعتکاف؛حکمت و فضیلت، اعتکاف، عبادتی مستقل، اعتکاف و عکوف باطل و محرّم، اعتکاف و قضای حاجت مؤمن، اعتکاف و استجابت دعا و مناجات و اعتکاف و اهمیّت آن در دو نکته مهم، آزین شده است.

بیانات ارزشمند اخلاقی استاد(3)، توصیه به ثقلین؛ عصاره? وصیّت امام راحل
و حکمت القاب معصومین‌(ع) از دیگر بخش‌های جدیدترین شماره مجله الکترونیکی اسراء است که در بیانات ارزشمند اخلاقی استاد‌(3) با اشاره به فنّ اخلاق، می‌خوانیم:‌ «اخلاق فنّی است که انسان با استفاده از آن بفمهد که احکام الهی از حقیقتی گرفته شده و به حقیقتی هم ختم می شود».

همچنین حکم بازی بیلیارد رایج، حکم رایت CD قفل‌ شکسته، نماز جمعه، وظیفه نماز ظهر روز جمعه، معنای طهارت معصومان(ع)، اجتناب از خواندن شهادت سوّم در تشهّد، حکم پرداخت انواع سود سپرده توسط بانکها و حکم افتتاح حساب پس‌انداز به قصد قرعه کشی از جمله مطالبی است که در بخش استفتائات این شماره مجله الکترونیکی اسراء به چشم می‌خورد.

با توجه به نزدیک بودن ایام پر فیض اعتکاف، عنوان از سرفصل اعتکاف، بارزترین مصداق بندگی به موضوع اعتکاف؛ حکمت و فضیلت می‌پردازد که به نقل از حضرت آیت‌الله جوادی آملی، می‌خوانیم: «در فضیلت اعتکاف همین بس که معادل طواف خانه? خدا قرار گرفته و عِدْل و قسیم و همتای رکوع و سجود به شمار آمده است».

یادآور می‌شود: این این نشریه الکترونیکی که به صورت دو ماهنامه بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار داده می‌شود، حاوی بخش‌های مختلفی از جمله، مقالات، استفتائات، سخنرانی و اخبار است.

پاسخ به شبهات جدید، پاسخ به استفتائات فقهی، آشنایی با جدیدترین محصولات موسسه، همچنین امکانات چند رسانه‌ای مانند فیلم و تصویر از دیگر بخش‌های این پایگاه است.

گفتنی است، شماره 17 مجله الکترونیکی اسراء، جدیدترین شماه این نشریه الکترونیکی ویژه رجب و شعبان 1432 است که از مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء به نشانی http://esramagazine.net منتشر شده است

 

منبع: Dipna
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

خبرگزاري ديپنا
مجری سایت : شرکت سیگما