سه‌شنبه 29 اسفند 1402   07:43:01

(مهار تورم، رشد تولید)

print

انتقاد معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی از دیکته شدن موضوع پایان نامه ها

  • خلاصه :معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دانشجو باید دغدغه دین و فرهنگ داشته باشد و موضوع و مسأله از درون و از ذهن وی بجوشد؛ بنابراین مسأله و موضوع پایان نامه نباید از بیرون به وی دیکته شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به رسالت این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) حرکتی موازی با دیگر دانشگاه ها و تولید مثل نیست، بلکه این دانشگاه اهداف متفاوتی دارد و با حضور دانشجویان و هدایتگری اساتید به دنبال تولید علم است.
وی دغدغه مندی و مسأله محوری دانشجویان را مهم خواند و گفت: دانشجو باید دغدغه دین و فرهنگ داشته باشد و موضوع و مسأله از درون و از ذهن وی بجوشد؛ بنابراین مسأله و موضوع پایان نامه نباید از بیرون به وی دیکته شود.
معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دوران تحصیلی دانشگاه را فرصتی برای آشنایی با زبان روز خواند و تصریح کرد: امروز نیاز است که معارف ارزشمند دین اسلام و مراسم عظیم 20 میلیونی اربعین برای دنیا با زبان علمی تبیین شود.
وی با بیان روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «لا تجعلونی کقدح الراکب» مرا و دین مرا قدح راکب قرار ندهید؛ قدح راکب کنایه از ناچیزشمردن است؛ در گذشته، آخرین چیزی که کاروانها برمی داشتند و ناچیز شمرده می شد، قدح و ظرف آبخوری بود؛ بنابراین، اگر ما در دانشگاه تخصص گرفتیم، با علوم غربی آشنا شدیم، اینها را اصل قرار ندهیم و مصداق این روایت قرار نگیریم؛ بلکه اصل باید دین و ارزش های اسلامی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مریجی به ارزش علم در روایات اشاره و خاطرنشان کرد: در روایات، علم به مثابه سلطان شمرده شده، چنان که امروز برای غرب سلطنت مادی ایجاد کرده است اما جنبه معنوی آن مهم تر است؛ از این جهت، در کسب علم نباید منافع مادی و دنیوی لحاظ شود.
دانشگاه باقرالعلوم(ع) با الهام از رهنمودهای امام امت(ره)، مقام معظم رهبری(زید عزه) و با پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بنیاد نهاده شده و آموزش و پژوهش علوم انسانی دینی، به گونه‌ای که پاسخ‌گوی الزامات عصر حاضر باشد، به عنوان مأموریت اساسی آن قرار گرفته است.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما