سه‌شنبه 29 اسفند 1402   07:58:56

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در کمیته معین میز آموزش و پرورش تصویب شد؛ 

آسیب شناسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارائه راهکار های مناسب

  • خلاصه :دبیر میز آموزش و پرورش گفت: میز آموزش و پرورش با همکاری مؤسسه معنا (مرکز علوم نوین اسلامی) سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را آسیب شناسی و با ارائه راهکارهای مناسب بازبینی و اصلاح می کند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری در کمیته معین شورای میز آموزش و پرورش اظهار داشت: این کمیته در جهت کمک به شورای میز و با نگاه نقد فعال و بررسی دقیق تر و همه جانبه موضوعات پیشنهادی از طرف صفوف و پیگیری بعضی از پروژه ها، ارزیابی گزارش های رسیده و تقویت میز تشکیل شد.
وی افزود: از طرف حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم «عضو میز آموزش و پرورش و مشاور وزیر آموزش و پرورش» پیشنهاد برگزاری دوره تامین مدرس و مدیران مدارس سراسر کشور با موضوع عفت و حیا مطرح شده است.
دبیر میز آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در راستای برگزاری هر چه بهتر دوره های تأمین مدرس و مدیران مدارس جلساتی را با افراد و گروه های فعال این حوزه انجام شود، تصریح کرد: مقرر شد با کارگروه حیا و عفاف در قطب های فکری و فرهنگی رایزنی هایی انجام شود تا با جمع بندی مناسب به یک طرح جامع برسیم و در صورت تصویب در شورای میز آموزش و پرورش، اقدام به اجرای آن شود.
وی موضوع دیگری که در این کمیته بررسی می شود را مساله انتخابی میز خواند و گفت: بعد از گفت و گو با اعضای میز آموزش و پرورش و دریافت نظرات و پیشنهادات، با توافق اعضای کمیته، ادامه این بحث و تصویب آن به جلسه شورای میز موکول می شود.
حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری با اشاره به موضوع مهم طرح بازنگری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: این پروژه قرار است به دست اندیشکده معنا (مرکز علوم نوین اسلامی) انجام شود و حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی فر به نمایندگی از طرف این اندیشکده در این جلسه حضور دارند و در ادامه گزارشی اجمالی از طرح پیشنهادی خود را ارائه می کنند.
سپس حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی فر یک سابقه ای از اندیشکده معنا را بیان کرد و افزود: با توجه به تاکید های مقام معظم رهبری و حمایت ایشان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اینکه طبق سند باید هر 5 سال این سند مورد بازنگری قرار بگیرد.
وی با اشاره به گذشت 8 سال از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: اکنون بر آن شدیم تا نسبت به آسیب شناسی سند و ارائه راهکارهای مناسب در جهت هر چه بهتر و قوی تر شدن سند کوشش کنیم و لذا مقرر شد با همکاری میز آموزش و پرورش این طرح انجام گیرد و در صورت تصویب آن و انجام پروژه و همکاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی کمکی در جهت تکمیل و هر چه بهتر شدن سند تحول بنیادین انجام گیرد.
در انتها، محمدمهدی اعتصامی «رئیس میز آموزش و پرورش» نیز سفارشها و نکاتی مهمی را نسبت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه و خاطرنشان کرد: این طرح، برای بررسی بیشتر به اعضای شورا ارجاع داده میشود تا در جلسات بعدی مورد ارزیابی و تصویب قرار گیرد.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما