پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:25:43

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد:

ضرورت تدبیر جهت جلوگیری از مقطعی بودن طرح تبلیغ دانش آموزی

  • خلاصه :رییس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به ارزش و اهمیت بی بدیل مخاطب دانش آموزی و تأثیر پذیری بالای آنان از یک طرف و جایگاه و تأثیر گذاری مدرسه از طرف دیگر، برای چنین طرحی باید تدابیری اندیشیده شود که مقطعی نباشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام وحیدرضا ملکی در نشست هم فکری و برنامه ریزی "طرح تربیت محور" که با حضور مبلغان فعال در این طرح در سالن رضوان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، این طرح را از مهم ترین و موفق ترین طرح های تبلیغی برشمرد.
وی گفت: فعالیت تبلیغی در عرصه دانش آموزی از فعالیت های تبلیغی خاص می باشد و قابل مقایسه با دیگر فعالیت ها نیست، بنابراین، مبلغان این نوع فعالیت ها باید از ویژگی ها و توانمندی های تخصصی علمی و مهارتی بیشتری برخوردار باشند.
رییس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با مهم برشمردن این طرح تصریح کرد: با توجه به ارزش و اهمیت بی بدیل مخاطب دانش آموزی و تأثیر پذیری بالای آنان از یک طرف و جایگاه و تأثیر گذاری مدرسه از طرف دیگر، برای چنین طرحی باید تدابیری اندیشیده شود که مقطعی نباشد.
وی به بیان نقاط قوت این طرح اشاره کرد و افزود: دارا بودن جامعه هدف مشخص و ارزشمند یعنی نهاد آموزش و پرورش، تمرکز بر مخاطب و محیط خاص، تشکیلاتی و گروهی کار کردن، پیوند بین مدرسه مسجد و خانه، رویکرد تربیتی و استمرار فعالیت در طول سال، از جمله نقاط قوت این طرح می باشد.
حجت الاسلام ملکی اظهار داشت: در این طرح، نقاط قابل تأملی همچون لزوم طراحی مدل تبلیغی و تربیتی روشن و متقن، توجه بیشتر به تدوین طرح و برنامه های هدفمند و زمان بندی شده از سوی گروه های فعال در طرح، باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد که سعی داریم با تلاش های بی وقفه همکاران در اداره اعزام تبلیغ تخصصی و همچنین زحمات خود مبلغان، این نقاط ضعف را برطرف کنیم.
وی به ضرورت استمرار چنین طرح هایی اشاره کرد و گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا دانش آموزان هدف طرح، از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه دوم تحت این برنامه تربیتی قرار داشته باشند، لذا پیشنهاد مشخص، تأسیس باشگاهی است تا دانش آموزان با عضویت در آن علاوه بر ایجاد دلبستگی و هویت بخشی بتوانند به صورت تشکیلاتی تحت برنامه مستمر تربیتی قرار بگیرند و ارتباطشان قطع نشود.
در این نشست، حجت الاسلام شریعتمداری «رییس اداره اعزام عمومی بعنوان مسئول و مجری سابق طرح تربیت محور»، در خصوص روند طرح «تربیت محور» طی سه سال گذشته و چگونگی واگذاری آن به اداره اعزام تخصصی توضیحاتی را ارائه کرد.
وی با توجه به شروع ایام تبلیغی تابستان، آمادگی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را جهت فعال سازی مبلغان طرح «تربیت محور» در فضای مجازی و حمایت از آنان را اعلام نمود. 
گفتنی است در ادامه این جلسه، مبلغان فعال در این عرصه، ضمن بیان نقطه نظرات خود به ارائه پیشنهاداتی در جهت اجرای هرچه بهتر فعالیت ها پرداختند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما