غفاری فر
1396/3/30 سه‌شنبه مدیر گروه تبلیغ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع):   رویکرد مؤسسه امام رضا(ع) پذیرش در سطوح تحصیلات عالیه است مدیر گروه تبلیغ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ضمن معرفی این گروه و فعالیت های آن گفت: رویکرد مؤسسه امام رضا(ع) پذیرش در سطوح تحصیلات عالیه است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن غفاری فر در  گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص معرفی و فعالیت های گروه تبلیغ موسسه امام رضا(ع) تصریح کرد: برای معرفی "مؤسسه" باید اشاره داشت که"موسسه" جامع تر از "مرکز" و مرکب از چندین مرکز است. در واقع مرکز شبیه دانشکده و موسسه شبیه دانشگاه جامع است.
وی افزود: مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تنها مؤسسه جامع حوزوی در حوزه علوم انسانی است که دروس گرایشی حوزه علوم انسانی در آن تدریس می شود و رشته های متفاوتی در آن تاسیس شده است که هر کدام نقش یک مرکز را ایفا می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر تصریح کرد: رویکرد مؤسسه امام رضا(ع) جذب طلاب برای سطوح تحصیلات عالیه(سطح سه و سطح چهار یا همان تحصیلات تکمیلی) است به جز گروه تاریخ که علاوه بر سطوح عالی ، سطح دو ( کارشناسی) نیز جذب می کند،  و به این خاطر، دانشجویان این رشته ها بیشتر کیفی هستند تا کمّی و کسانی که به این مؤسسه می آیند، خود کارشناسی ارشد دارند و وارد درس خارج شده اند.
مدیر گروه تبلیغ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اشاره به فعالیت رشته تبلیغ در این موسسه ادامه داد: این رشته شامل دو گرایش حج و گرایش تبلیغ است که در رشته حج به تعلیم و تربیت روحانیان کاروان عتبات و حج پرداخته می شود و تاکنون سه دوره پذیرش با بیش از 60 نفر داشته است و طلاب و دانش پژوهان محترم در این گرایش، بیش از 80 واحد درسی با زیرشاخه های کلامی، تفسیری، جامعه شناسی، روانشناسی و مدیریتی گذارنده اند. 
وی در خصوص فعالیت رشته تبلیغ در موسسه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: گروه تبلیغ مؤسسه امام رضا(ع) به تبع سیاست کلی موسسه، فقط جذب برای دوره سطح عالی جذب داردو تنها یک دوره سطح دو گرایش تبلیغ را پذیرش کرده بود .البته قابل ذکر است یک مرکز تخصصی تبلیغ در حوزه وجود دارد که در سطح دو پذیرش دارد. 
مدیر گروه تبلیغ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) افزود: تا کنون در رشته تلیغ سطح سه،  سه دوره جذب داشتیم، که دوره اول، فارغ التحصیل شده اند و دوره دوم، ترم اول سال تحصیلی 96-97 فارغ التحصیل می شوند.
وی اضافه کرد: اما دوره سوم که ورودی بهمن 95 هستند و دانش پژوهان این رشته بین 65 تا 80 واحد درسی  را می گذرانند که به تناسب نیاز و گرایش، تعدادواحدها متفاوت خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر اظهار داشت: در خصوص گرایش های رشته تبلیغ باید گفت که تبلیغ چند گرایش دارد، که بیش از 60 درصد واحدهای درسی این رشته، مشترک است، مابقی، برحسب تفاوت گرایش،  دروس و سرفصل تغییر می کند.
کلمات کليدي
دکتر, حجت الاسلام حسن غفاری, موسسه امام رضا, گروه تبلیغ, دفتر تبلیغات اسلامی
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما