علوم سیاسی
1396/4/10 شنبه شماره 76 فصلنامه علمی ـ پژوهشی علوم سیاسی منتشر شد هفتاد و پنجمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی علوم سیاسی به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) در 224 صفحه منتشر شد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، شماره 76 فصلنامه علمی ـ پژوهشی علوم سیاسی به صاحب امتیازی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر مسؤولی شمس الله مریجی و سردبیری احمد واعظی منتشر شد. 
برخی از اهداف فصلنامه علمی ـ پژوهشی علوم سیاسی به عنوان نشریه پژوهشی رشته علوم سیاسی به این شرح است: پاسخ گویی به نیازهای عینی جامعه اسلامی ایران در زمینه مطالعات اسلامی ـ سیاسی؛ معرفی بنیادهای نظری انقلاب اسلامی و پاسخ به چالش های نظری، تبیین تفکر اسلامی شیعی در عرصه اندیشه سیاسی، تلاش در تولید فکر و اندیشه سیاسی دینی بومی، ارتقای سطح علمی استادان و تأمین منابع برخی از دروس رشته علوم سیاسی، زمینه سازی برای تأسیس رشته های مورد نیاز در علوم سیاسی، نقد و بررسی نظریه ها و گرایش های مختلف در رشته علوم سیاسی و مکتوبات و متون مربوط، ارائه دستاورها و یافته ها و تولیدات فکری محققان و اندیشمندان. 
فصلنامه علمی ـ پژوهشی علوم سیاسی شامل هشت مقاله است که عبارتند از: «عدالت در منظومه امام خمینی(ره)» نوشته سیدعلی قادری، «نقش انقلاب اسلامی در ارتقای عدالت بر اساس آموزه های اسلامی» اثر محسن مهاجرنیا، «عدالت سیاسی از منظر قرآن و روایات: تأملی در برابری سیاسی» به قلم محمود شفیعی، «فقه سیاسی و اصالت عدالت در زمامداری» نوشته سیدجواد ورعی، «بررسی تفویض ولایت از سوی فقیه و لزوم احزار عدالت مدیران» اثر علی آقاپیروز، «سازگار ساختن دولت با مسئولیت جبران خسارت، گامی در استوارسازی عدالت» به قلم سیدضیاء مرتضوی، «کارکردهای عدالت در حکمرانی اخلاقی از منظر اندیشه سیاسی اسلام» نوشته سیدکاظم سیدباقری، «فقر جهانی و عدالت جهان میهنانه» اثر سیدعلی میرموسوی. 
هفتاد و ششمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی علوم سیاسی در 224 صفحه و با شمارگان 200 نسخه و با قیمت 6000 تومان منتشر شد؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی این فصلنامه به آدرسwww.psq.bou.ac.ir  مراجعه کنند.
شایان ذکر است که در این فصلنامه دو چکیده مقاله به زبان های عربی و انگلیسی با ترجمه عماد جمعه زاده و میهن السادات طباطبایی آمده است.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما