محمودی
1396/4/15 پنجشنبه در گفت وگو با حجت الاسلام والمسلمین محمودی صورت گرفت:  مروری بر فعالیت های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در بخش هنرهای تجسمی مسؤول امور هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت های این مرکز در بخش هنرهای تجسمی را تبیین کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمودی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این بخش چندین رشته از جمله خوشنویسی، طراحی، نقاشی، گرافیک، عکاسی، نگارگری، تصویرسازی و کاریکاتور را شامل می شود. 
وی گفت: فعالیت های سالانه این بخش مربوط به حمایت از تولیدات هنرمندان حوزوی و بخشی مربوط به فعالیت های مناسبتی است که از سوی قطب ها و میزهای دفتر تبلیغات اسلامی ابلاغ می شود و یا به قطب ها پیشنهاد می شود و یک سری فعالیت ها، مناسبت های مهمی است که اتفاق می افتد که با توجه به آن مناسبت ها فعالیتی با همکاری انجمن ها شکل می گیرد. 
مسؤول امور هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در این بخش در حال حاضر دو انجمن هنرهای تجسمی و خوشنویسی شکل گرفته است؛ با توجه به اهمیت رشته و تعدد هنرمندان حوزوی رشته خوشنویسی، انجمن مستقلی شکل گرفته است و انجمن دیگر مربوط به هنرهای تجسمی است که همه رشته ها از جمله عکاسی، گرافیک، نقاشی و... را شامل می شود. 
وی افزود: در سال گذشته یکی از برنامه های هنری که داشتیم، جشنواره هنرهای اشراق بود که در سال گذشته برای دومین بار برگزار کردیم؛ با توجه به این که جشنواره های اشراق دوسالانه است، بعد از دو سال با مطالبه هنرمندانی که قبلا شرکت کرده بودند، گام برداشتیم و در دومین جشنواره موضوع ویژه ای نیز تحت عنوان «حضور و تجلی قرآن در فرهنگ عمومی مردم» برای آن اعلام کردیم. 
حجت الاسلام والمسلمین محمودی اظهار داشت: از وقتی که کلیک این برنامه زده شد، نشست ها و ورکشاپ هایی را برای هنرمندان حوزوی برگزار کردیم و فراخوانی به تمامی مدارس و مراکز حوزوی سراسر کشور زده شد که یکی از ره آورد های ارزشمند این جشنواره، این بود که بسیاری از استعدادهای حوزوی سراسر کشور را شناسایی کردیم و سبب شد که بانک اطلاعاتی ما قوی تر شود.
وی گفت: استقبال خوبی از سوی هنرمندان حوزوی شد که از نظر تعداد هنرمند شرکت کننده و آثار هنری نسبت به نخستین جشنواره، آمار دو برابر شد، یعنی 300 هنرمند شرکت کردند و قریب به 2 هزار اثر در 9 رشته هنرهای تجسمی دریافت کردیم که این سرمایه و نویدی برای دفتر تبلیغات اسلامی است که مورد اعتماد هنرمندان حوزوی قرار گرفته و نسبت به دفتر، خود را مسؤول دانسته و خود را نسبت به این نهاد حوزوی بومی می دانند و این سرمایه غنی و ارزشمند است که می تواند بهره برداری هایی صورت گیرد و پل ارتباطی با تمامی هنرمندان سراسر کشور شده است. 
مسؤول امور هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری ورکشاپ های هنری تصریح کرد: مناسبت های دیگری را در طول سال رصد کردیم و ورکشاپ هایی را با موضوعات مدافعان حرم، شیخ نمر، فاجعه منا، شیخ عیسی قاسم(رهبر شیعیان بحرین) برگزار کردیم که مورد استقبال هنرمندان و رسانه ها قرار گرفت و منعکس شد. 
وی افزود: برای سال 96 برنامه های دیگری مد نظر این بخش است و در حال حاضر مشغول به برگزاری جلساتی در این خصوص هستیم که از جمله آنها می توان به برگزاری کارگاه، اردوی فرهنگی و تولید اثر (نمایشگاه، مسابقه و جشنواره) اشاره کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین محمودی اظهار داشت: مزیت رشته های تجسمی این است که اثر زیادی روی مخاطب می گذارند که همه فهم است و از سوی دیگر جذابیت دارد و لازم است که سرمایه گذاری خوبی روی این رشته صورت گیرد.
وی با اشاره به کسب رتبه های کشوری از سوی هنرمندان حوزوی تصریح کرد: جامعه هنری حوزه جامعه هنری نوپایی است که نیاز به حمایت بیش از حد دارد تا خود را به جامعه هنری فرا صنفی معرفی کند و این قابلیت را پیدا کرده است که برخی از هنرمندان حوزوی در برخی از جشنواره های ملی شرکت می کنند و مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص می دهند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما