واعظی
1396/5/28 شنبه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:  توحید و ولایت اهل بیت (ع) کلیدهای هدایت اند رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: شیطان دزد ایمان است که اگر در خانه ای وارد شود به دنبال اشیاء گران قیمت خواهد بود و چیزی گرانبهاتر از توحید و ولایت در وجود آدمی نیست.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان و در جمع کارکنان و خانواده های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به روایت «عُنوانُ صحیفةِ المومنِ حُبُّ علی ابن ابی طالب»، گفت: نعمت ولایت اهل بیت (ع) از بالاترین نعمت های الهی است که هم چون کیمیا عمل می کند و باید در حفظ و قوّت ولایت اهل بیت (ع) در وجودمان سرمایه گذاری کامل داشته باشیم. 
وی افزود: توحید و ولایت اهل بیت (ع) کلیدهای هدایتند که باید در وجود ما حفظ شوند و شیطان دزد ایمان است که اگر در خانه ای وارد شود به دنبال اشیاء گران قیمت خواهد بود و چیزی گرانبهاتر از توحید و ولایت در وجود آدمی نیست.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: یکی از ثمرات بزرگداشت ایام ولادت و شهادت اهل بیت (ع)، خویشتن نگری و بررسی این نکته است که روحیات، رفتار و گفتار ما چقدر با مشی و مکتب ایشان تناسب دارد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی با تأکید بر این که مکتب تشیّع و مشی اهل بیت (ع) به طور روشن در آیات و روایات وجود دارد، ابراز کرد: کسی می تواند ادعا کند شیعه اهل بیت (ع) است که در تمام احوالات تابع و پیرو ایشان باشد و تبعیت در روحیات، خلقیات، رفتار، گفتار و عبادات را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.
وی با اشاره به آیه « أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ وَ يُخَوِّفُونَكَ بِالَّذِينَ مِنْ دُونِهِ وَ مَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ» (زمر، آیه 36)، عنوان کرد: انسان موحّد خداوند را کفایت کننده در نیازهایش می داند و این به صورت یک باور قلبی در وجود او قرار دارد که خود یک شاخص برای سنجش حضور در مسیر توحید است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم احساس حضور در محضر خداوند را غنیمت ذی قیمتی دانست و گفت: بزرگ ترین عاملی که می تواند ما را رهرو مکتب اهل بیت (ع) و عامل به دستورات دین قرار دهد این است که خود را رها نبینیم و بدانیم کسی ناظر بر اعمال و رفتار ماست و در محضر خدا قرار داریم.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی با اشاره به بخشی از آیه 4 سوره حدید؛ «هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ»، بیان کرد: برخی از آیات قرآن بسیار کلیدی هستند که باید ملکه ذهن ما قرار بگیرند و برای استقرار آن ها در مملکت وجودی خودمان تلاش کنیم.
وی عنوان کرد: پیمودن مسیر زندگی الهی و مکتب اهل بیت (ع) دشوار نیست، به شرطی که مسیر و راهنماهای آن را گم نکنیم؛ «أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ»، «هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ»، «نحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» و سایر آیات کلیدی قرآن راهنماهای پیمودن مسیر هدایت هستند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما