بطحایی
1396/6/20 دوشنبه دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق اعلام کرد: ارسال 1600 اثر به دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق اختتامیه دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق 22 شهریورماه ساعت 17 با حضور اساتید و پیشکسوتان این عرصه در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد بطحائی در نشست خبری «دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق» که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نگارستان اشراق برگزار شد، اظهار داشت: از شهریورماه سال گذشته برنامه ریزی هایی برای برگزاری این جشنواره صورت گرفت که در اواخر پاییز 95 فراخوان آن اعلام شد.
وی گفت: قرار بود اردیبهشت ماه 96 اختتامیه این جشنواره اعلام شود اما با توجه به استقبال صورت گرفته تا مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا 20 تیرماه تمدید شد. 
دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق تصریح کرد: همزمان با اربعین شهادت امام حسین(ع) در دو بخش صورت و تصویری فراخوان دریافت آثار طلاب در زمینه خاطره نگاری اربعین اعلام کردیم و با این که انتظاری نداشتیم که آثاری دریافت شود، اما آثار خوبی به دبیرخانه این جشنواره رسید. در این راستا نهادهای خوبی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان ائمه جماعات کشور، عقیدتی ـ سیاسی سپاه و ارتش، جامعه المصطفی در این زمینه همکاری کردند. 
وی افزود: در دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق اتفاقات مبارکی افتاد که از جمله آنها برنامه ای داشتیم که در میان طلاب تراکتی توزیع شد تا خاطرات تبلیغی خود را نوشته و دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند که تا به امروز این آثار به دست ما می رسد. 
حجت الاسلام والمسلمین بطحائی اظهار داشت: بخش دیگر دومین جشنواره خاطره و داستان اشراق، بین المللی بودن آن بود که پوستر این بخش به زبان های اسپانیولی، عربی و انگلیسی ترجمه و برای طلاب خارجی ارسال شد. بخش بین المللی این جشنواره با همکاری جامعه المصطفی بیش از 200 اثر از 27 ملیت به دبیرخانه اینی جشنواره رسید که اتفاق تازه و نویی بود که طلاب خارجی در قم در این جشنواره شرکت کردند و خاطرات بکر تبلیغی خود را برای ما ارسال کردند. 

* ارسال 1600 اثر به دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق
وی درباره داروی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: 20 تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار بود که میزان کمّی آثار به حدی بود که برای داوری از سه مرحله استفاده کردیم؛ داوری مرحله اول و دوم از سوی داوران طلبه اهل قم و مرحله سوم داوری، توسط اساتید برجسته کشور برگزار شد. 
دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق با بیان این که داوری ها در سطح خوب و عالی برگزار شد، تصریح کرد: بیش از 1600 اثر به این جشنواره ارسال شد که این مقدار قابل تصور نبود که از این میان، 845 خاطره کوتاه، 39 خاطره بلند، 161 داستان، 25 سفرنامه، 19 رمان به دبیرخانه این جشنواره رسید؛ همچنین در بخش آثار صوتی و تصویری، بیش از 250 فیلم و 68 اثر صوتی دریافت شد. 

* 22 شهریورماه؛ برگزاری اختتامیه دومین جشنواره بین المللی داستان و خاطره
حجت الاسلام والمسلمین بطحائی با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره گفت: اختتامیه دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق 22 شهریورماه ساعت 17 تا 19:30 با حضور اساتید و پیشکسوتان این عرصه در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی واقع در قم، خیابان معلم برگزار می شود که سخنرانان اصلی این جشنواره حجج الاسلام والمسلمین زائری، سرلک، و صالحی خوانساری خواهند بود. شایان ذکر است که در اختتامیه این جشنواره از دو اثر (برگزیده یکی آثار دوره گذشته و دیگری خاطرات تبلیغی) رونمایی می شود. 
وی افزود: بعد از برگزاری اختتامیه این جشنواره، به منظور تکمیل دانش ادبی، دوره روایت و خاطره و داستان طلاب به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود که کلاس های مجازی ویژه طلابی است که در قم حضور ندارند. 

* برگزاری شب های خاطره تبلیغی در مدارس علمیه استان ها
حجت الاسلام والمسلمین بطحائی برگزاری شب های خاطره تبلیغی را از دیگر برنامه های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برای بعد از این جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق، در هر مدرسه علمیه شب خاطره ای را برگزار خواهیم کرد تا اهمیت خاطره نگاری به طلاب گوشزد شود. این شب های خاطره ان شاءالله در آینده در شعب دفتر تبلیغات اسلامی در دیگر استان ها نیز برگزار می شود. 
وی گفت: اتفاق خوب دیگر در دومین جشنواره بین المللی داستان و خاطره، این است جریانی به راه افتاده که طلاب از اکنون به دنبال شرکت در جشنواره بعدی هستند که در چه تاریخی برگزار می شود.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما