تقدیر
1396/6/23 پنجشنبه اختتامیه «دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق» برگزار شد اختتامیه «دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق» با تجلیل از برگزیدگان در قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیین اختتامیه «دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق» به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: خاطرات و داستان های تبلیغی باید از دو حیث قوت داشته باشد: هم محتوایی که حسن سلیقه در انتخاب مضمون و پیام لحاظ شده باشد و هم از لحاظ آرایه های بیانی و نوشتاری جذاب و تأثیرگذار باشد که در مخاطب اثرگذار شود وگرنه این فعالیت ارتباطی تبلیغ ناقص خواهد ماند. 
حجت الاسلام والمسلمین زائری اظهار داشت: به طلاب یاد نداده ایم که تجربه های قبلی خود را در اختیار دیگر طلاب قرار دهند. امروز بنیان تمدن نوین اسلامی را جمهوری اسلامی می ریزد. انتقاد، حرف و اشکال وجود دارد اما در نگاه کلان در نظام عالم تغییراتی در حال رخ دادن است که جلودار آنها روحانیت و طلاب هستند و تصویری که مردم از طلاب دارندف در شکل گیری آن نظام تعیین کننده است. 
حجت الاسلام والمسلمین سرلک، کارشناس رسانه ملی گفت: خاطره نویسی کار کشف را می کند، انگار انسان ها وقتی که خاطره خود را می نویسند، دارند از شئون محاسبه نفس خود قلم می زنند.
وی گفت: کشف جذاب ترین اتفاق است که انسان می تواند دوباره خود را واکاوی کند، به خصوص وقتی که قصد ستایش خود را نداشته باشد. خاطره نویسی از شئون مهم رشد معنوی است که اگر به آن روی بیاوریم، از برکات معنوی آن استفاده می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین مرادی، مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه گفت: با توجه به این که در این جشنواره محدودیت جدی زمانی داشتیم و در زمان اعلام بخش بین الملل جشنواره، بسیاری از طلاب به کشورهای خود رفته بودند و ایام تعطیلی درسی بود، 250 اثر از 27 ملیت به دبیرخانه جشنواره رسید که بسیاری از آثار به زبان مادری طلاب بود که طی دو مرحله داوری شد و بعد از آن 50 اثر از مراحل اول و دوم داوری گذر کرده بود که جهت داوری مجدد برای خود جشنواره ارائه شد و در نهایت 15 اثر برگزیده شدند. 
مرتضی سرهنگی، پدر تاریخ شفاهی دفاع مقدس تصریح کرد: خاطره نزدیک ترین روایت به یک حادثه است؛ در خاطره هر راوی لحن و صدای خود را دارد و باید شنید و این لحن سند است. خاطره ها برای ما آموزنده هستند و برخی از طلابی که آثاری را به این جشنواره فرستاده اند، نویسنده هستند و باید به آنها فرصت داد که این آثار خود را به کتاب تبدیل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد بطحائی، دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق تصریح کرد: در این جشنواره با رشد 400 درصدی آثار در حوزه خاطره و سفرنامه مواجه شدیم؛ در بخش خاطره نزدیک به 900 اثر مکتوب داشتیم و به صورت کلی بیش از 1600 اثر در غالب های خاطره، داستان، سفرنامه و رمان به صورت صوتی، تصویری و مکتوب به دبیرخانه ارسال شد.
در این جشنواره از برگزیدگان بخش های مختلف با اهدای لوح تقدیر و تندیس و کارت هدیه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما