مطهری
1396/9/12 يكشنبه حجت الاسلام والمسلمین مطهری خبر داد: برگزاری مرحله دوم همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی(ع) در سامرا مسؤول همایش بین المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع) گفت: این همایش به صورت بین المللی و به صورت دو مرحله ای دیده شده که مرحله دوم آن در سامرا برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری در همایش بین المللی «سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع)» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: عصر ابناء الرضا از دوره های حساس و با اهمیت تاریخ اسلام و عصر حضور ائمه(ع) است.
وی گفت: این دوره علی رغم اهمیت فراوان خود، متأسفانه تحقیقات و پژوهش های چندانی در این باره صورت نگرفته و غبار مظلومیت بر سیره این بزرگواران در تحقیقات اسلامی دیده می شود. 
مسؤول همایش بین المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع) تصریح کرد: این مسأله سبب شد که انجمن تاریخ پژوهان حوزه برای رفع این مظلومیت از چهره ائمه اطهار(ع) سلسله همایش هایی طراحی شد و در سال جاری برای برگزاری این همایش تصمیماتی گرفته شد. 
وی افزود: حدود 140 مقاله پس از فراخوان این همایش دریافت شد که از این میان، 25 مقاله از عراق به دبیرخانه این همایش رسید و از 115 مقاله فارسی، 60 مقاله انتخاب شده و در مرحله نشر قرار دارد که در سه جلد منتشر خواهد شد. 
حجت الاسلام والمسلمین مطهری اظهار داشت: این همایش به صورت بین المللی و به صورت دو مرحله ای دیده شده که مرحله دوم آن در سامرا برگزار خواهد شد. همچنین به زودی فراخوان همایش امام عسگری(ع) ارائه خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما