10
1396/9/20 دوشنبه نشست آموزشی پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد نشست آموزشی «پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی» با حضور مدیر فناوری اطلاعات این دفتر و مدیرعامل شرکت سیناوب و کارشناسان نشریات برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست آموزشی «پرتال نشریات» با حضور هانی «مدیر فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی» و سلطانی نژاد «مدیرعامل شرکت سیناوب» و کارشناسان نشریات دفتر برگزار شد.
این نشست با هدف آموزش و رفع اشکالات کارشناسان در سالن شیخ طبرسی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
در مرحله نخست، برخی از اشکالات کارشناسان مطرح و در رابطه با نحوه رفع آنها بحث و تبادل نظر شد. در مرحله دوم، بیشتر مباحث حول تکنولوژی های جدید در پرتال نشریات بود. یکی از مباحث مطرح شده، یافتن مقالات، کپی از اینترنت و نوع کپی و برخی ابزارهای آن بود که  ابزارهای همیاب(hamyab.net) ،  سمیم نور (samimnoor.ir)همانند جو (tikservice.irandoc.ac.ir) و همتاجو (hamtajoo.ir)  معرفی شدند. همچنین مبحث DOI  یا شناسه دیجیتالی مقالات و ORCID  یا شناسه بین المللی نویسندگان نیز مطرح گردید تا کارشناسان نشریات با مفاهیم و کاربردهای آن آشنا شوند.
پرتال نشریات جدید دفتر از سال 1394 در دفتر پیاده سازی شده و هم اکنون حاوی 23 نشریه می باشد، اکثر این نشریه ها به ترتیب متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مرکز فرهنگی هنری است و بیش از 23 هزار مقاله در این پرتال بارگزاری شده است. این تعداد مقاله برای حدود 1370 شماره از نشریات می باشد که در دو سال اخیر بیش از سه میلیون بازدید در سطح اینترنت از این مقالات صورت گرفته است که نشان دهنده غنای موضوعی مجلات دفتر و مطابقت محتواها با نیاز های روز جامعه بوده که مرهون تلاش پژوهشگران و همکاران در مجلات مختلف و فنآوری اطلاعات دفتر می باشد و امید است با افزایش کمی و کیفی محتواها و همچینن رعایت  بیشتر اصول اطلاع رسانی نشر بهتری از تولیدات را داشته باشیم .
قابل ذکر است که نشریات دفتر تبلیغات اسلامی در دو نوع تخصصی و عمومی تقسیم بندی شده اند. نشریات تخصصی حول محور فقه، قرآن، پژوهش، اخلاق و مطالعات اسلامی و نشریات عمومی بیشتر حول محور کودک و زن می باشد. 
مجموعه نشریات دفتر تبلیغات اسلامی از طریق آدرس اینترنتی  www.journals.dte.ir قابل دسترسی عموم می باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما