نظری منفرد
1396/11/7 شنبه در چهارمین جلسه از سلسله نشست های فاطمی مطرح شد: توصیه نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به مبلغان نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ما مبلغان برای وعظ و خطابه ، باید سطح معرفت خود را بالا ببریم که بتوانیم معرفت مخاطبین را نیز افزایش دهیم. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، چهارمین و آخرین جلسه از سلسله نشست های فاطمی با حضور حجت الاسلام و السلمین علی نظری منفرد و حدود هزار نفر از مبلغان در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.
حجت الاسلام نظری منفرد در این مراسم با اشاره به روایتی از رسول خدا (ص) گفت: از رسول خدا (ص) روایت شده  است که به محبت ما اهل بیت التزام داشته باشید که کسی به بهشت وارد نمی شود مگر با محبت ما اهل بیت.
استاد حوزه علمیه قم معرفت به اهل بیت(ع) را بر اساس روایات کلید ورود به محبت دانست و عنوان داشت: ما مبلغان برای وعظ و خطابه ، باید سطح معرفت خود را بالا ببریم که بتوانیم معرفت مخاطبین را نیز افزایش دهیم زیرا به دنبال معرفت، محبت می آید و علاقه و محبتی که پشتوانه معرفتی داشته باشد ماندگار خواهد بود.
وی افزود: مردم اگر محاسن کلام اهل بیت(ع) را بدانند قطعا از آن تبعیت خواهند کرد و قرآن کریم در جاهای خاصی از واژه  مودت استفاده کرده است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مودت ، محبت در حد اعلای آن است بیان داشت: لذا خداوند فقط در جاهای خاص از این واژه استفاده کرده است و یکی از این استفاده ها، درخواست مودت برای اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام نظری منفرد به علاقه ی شدید رسول خدا (ص) نسبت به حضرت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: رسول خدا (ص) هر وقت مشتاق به بوی بهشت می شد، حضرت زهرا (س) را می بویید. وی اضافه کرد: از دیگر نکاتی که در مورد پیامبر (ص) نقل شده، این است که ایشان نمی خوابیدند مگر این که صورت حضرت زهرا (س) را می بوسید و روزی یکی از زنان پیامبر (ص) به این امر اعتراض کرد که او بچه نیست که این گونه با او رفتار محبت آمیز دارید و پیامبر خدا (ص) فرمود: اگر تو می دانستی آنچه را که من می دانم، محبت تو به او بیشتر می شد و من هر وقت او را می بویم، بوی بهشت را استشمام می کنم.
حجت الاسلام نظری منفرد، ایام فاطمیه را فرصتی برای شناسایی و رفع کاستی های جامعه دانست و گفت: باید روح و روان مخاطبین را مورد ارزیابی قرار دهیم و در خطابه به تاریخ، مسائل سیاسی و اجتماعی و آن چه که جامعه به آن نیاز دارد بپردازیم. 
وی بیان داشت: در ایام فاطمیه به دو خطبه شگفت انگیزی که حضرت زهرا (س) در مسجد و در جمع زنان مهاجر و انصار خواندند، بپردازیم.
حجت الاسلام نظری منفرد نکته ای اخلاقی به مبلغان گوشزد کرد و اظهار داشت: برای ایجاد اثر در کلام و رفتارتان باید اخلاص داشته باشید و سعی کنید هر منبری که می روید با طهارت باشید.
لازم به ذکر است، در ابتدای این جلسه یکی از مبلغان به معرفی نرم افزاری در مورد حضرت زهرا (س) پرداخت.
علاقه مندان جهت مشاهده متن کامل این نشست می توانند به پرتال دفتر تبلیغات اسلامی به نشانی www.Dte.ir مراجعه نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما