طبسی
1396/11/7 شنبه گزارشی از سومین جلسه سلسله نشست های فاطمی؛ آیت الله طبسی: تحریف تاریخ به دلیل بدجنسی است، نه بدسلیقگی! آیت الله نجم الدین طبسی گفت: برخی از علما عقیده دارند تحریفاتی که در بعضی کتب مطرح تاریخی وارد شده به دلیل بدسلیقگی مورخ در نقل تاریخ است، اما به نظر بنده این از بدجنسی است نه بدسلیقگی.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیت الله طبسی در سومین جلسه از سلسله نشست های فاطمی که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، ضمن عرض تقدیر از حضور پرشور مبلغان اظهار داشت: متاسفانه پیرامون حضرت زهرا (س) شبهات فراوانی وارد شده است. برخی وهابی ها شبهات را چاپ می کنند و در خانه ها می اندازند به گمان این که ما نمی توانیم پاسخ دهیم.
وی با انتقاد از عملکرد مورخین گفت: بسیاری از مورخین وقایع روشن تاریخ را نقل می کنند، اما به برخی اسامی که می رسند از ذکر اسامی طفره می روند، ولی با قرار دادن تواریخ مختلف مانند تکه های پازل، تاریخ به خوبی روشن و واضح می شود و برخی ناقلین تاریخ، دلیل سانسورهای خود را تحمل نکردن مردم می دانند در صورتی که این حرف دروغی بیش نیست.
استاد حوزه علمیه قم، تحریف ها را تعمدی خواند و افزود: برخی از علما عقیده دارند تحریفاتی که در بعضی کتب مطرح تاریخی وارد شده به دلیل بدسلیقگی مورخ در نقل تاریخ است، اما به نظر بنده این از بدجنسی است نه بدسلیقگی؛ چون در جاهایی که به نفع شان است، حتی تاریخ دروغ را هم نقل می کنند و ابایی ندارند.
آیت الله طبسی پس از نقل و پاسخگویی به برخی شبهات عنوان داشت: امیرالمومنین (ع) در قضیه غصب خلافت دفاع کرد اما به دلیل صلاح اسلام، ادامه نداد و سکوت کرد.
این جلسه با پاسخ های آیت الله طبسی به پرسش های طلاب و مبلغان حاضر در جلسه پایان یافت.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما