اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق)
1396/11/7 شنبه رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: شعر هنر اول حوزه است رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از شعر به عنوان هنر نخست حوزه های علمیه نام برد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمدحسنی در مراسم اختتامیه «چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق» که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه شعر در حوزه های علمیه عنوان کرد: از میان همه هنرهای رایج در حوزه که دفتر تبلیغات اسلامی از سال های دور در حوزه آموزش و پرورش و فعالیت های تربیتی مبادرت به پرداختن به آن کرده، شعر هنر اول حوزه است.

وی افزود: در حقیقت شعر از آن جهت که قالب کهن، بومی، کارآمد، پرکاربرد، متنوع و تأثیرگذار در انتقال مفاهیم دینی، اخلاقی عرفانی، الهی و عدالت طلبانه است، در حوزه های علمیه از جایگاه بالایی برخوردار است.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: از دوره کودکی مفاهیم دینی و اعتقادی در قالب شعر آموزش داده می شود و این موضوع تا سطوح عالی در اشعار عرفانی بزرگان در دوره معاصر شبیه علامه طباطبایی و امام راحل وجود دارد.

وی جشنواره شعر اشراق را ویترین شعر حوزه دانست و خاطرنشان کرد: هر دو سال یکبار ویترینی برای شعر حوزه برپا می شود و ما تلاش کرده ایم تا جشنواره شعر اشراق به عنوان این ویترین جذاب و با کیفیت باشد.

حسنی اضافه کرد: شاعران خوبی از داخل و خارج کشور در این دوره از جشنواره شرکت کردند، همچنین داوران و اساتید نیز کمک فراوانی برای برگزاری این جشنواره انجام داده اند.

وی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره نیز با استفاده از یک تیم توانمند و با تلاش های بسیاری که داشته اند توانستند با همدلی و همراهی یکدیگر، توسعه جغرافیایی فعالیت های این جشنواره را رقم بزنند و نشست های پرباری در گوشه گوشه کشور نیز برگزار شد.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز کرد: حضور ده روزه در میان مجاهدان سوریه، برگزاری نشست و اردوهای خوب با حضور شاعران خوش قریحه و خوش آتیه طلبه در روزهای اخیر را می توان از جمله فعالیت های دبیرخانه این همایش دانست.

حسنی در پایان خاطرنشان کرد: از همه افراد به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد، رییس دفتر تبلیغات اسلامی و تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره به ما یاری رسانده اند تشکر می کنیم.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما