نشست خبری لک زایی
1396/11/17 سه‌شنبه در گفت و گو با حجت الاسلام والمسلمین لک زایی بررسی شد: جزئیات درخشش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در همایش کتاب سال حوزه رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به بیان موفقیت های این پژوهشگاه در روزهای اخیر در همایش ها و جشنواره ها پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به فضل الهی در نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه از چند جهت رتبه هایی را کسب کرد و موجب خوشحالی همه فعالان عرصه پژوهش در کشورمان شد. 
وی گفت: در بخش آثار برگزیده، دو مورد از آثار این پژوهشگاه به عنوان انتخاب شد که کتاب «جایگاه وحی در فلسفه» پژوهش احمدرضا یزدانی مقدم از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و پژوهش دوم، «سیمای دوازده امام در میراث مکتوب اهل سنت» اثر منصور داداش نژاد بود که در دو جلد توسط پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) ارائه شده است. 
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: با توجه به این که تمامی آثار برگزیده نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه هفت اثر بود، دو اثر از این پژوهشگاه است؛ این خود شایسته توجه است و نشان دهنده جایگاه علمی پژوهشگاه و اعضای فرهیخته این مجموعه می باشد. 
وی افزود: در بخش آثار شایسته تحسین، 5 مورد از آثار این پژوهشگاه انتخاب شدند که عبارت از کتاب «درآمدی بر فلسفه احکام، کارکردها و راه های شناخت» به قلم حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی علی اکبریان از پژوهشکده فقه و حقوق، کتاب «تصحیح و منبع شناسی الملهوف» اثر حجت الاسلام والمسلمین مصطفی صادقی از پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع)، کتاب «مقایسه کارکرد سیاسی روحانیت شیعه و روحانیت کاتولیک» نوشته رضا عیسی نیا از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، کتاب «شمارش و اندازه گیری در زبان عربی با تأکید بر قرآن و روایات» به قلم محمدعلی محسن زاده (از آثار دانشگاه باقرالعلوم می باشد که توسط نشر پژوهشگاه منتشر شده است) و کتاب «مأخذشناسی فلسفه غرب» به قلم حسینعلی رحمتی از پژوهشکده فلسفه و کلام است. 
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به انتخاب نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان نشر برگزیده همایش کتاب سال حوزه اظهار داشت: نشر این پژوهشگاه برای هفتمین سال پیاپی به عنوان «نشر برگزیده» معرفی شد. در همایش کتاب سال حوزه یک بخش مراکز پژوهشی اضافه شد و در کنار ناشر برگزیده قرار شد که پژوهشگاه و مرکز برگزیده واجد شرایط اعلام شود که از میان مراکز پژوهشی داخل کشور، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انتخاب شد و از میان مراکز پژوهشی خارج از کشور؛ عتبه عباسیه بود. 
وی ضمن تشکر از دست اندرکاران موفقیت های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: این موفقیت ها را به عزیزانمان در دفتر تبلیغات اسلامی و همکارانمان در این پژوهشگاه و به ویژه رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و اعضای هیئت امنای این دفتر و پژوهشگاه، اعضای هیئت علمی، شوراهای پژوهشی، گروه های علمی و مدیران عزیز تبریک عرض می کنم و از همه کسانی که اسباب این افتخارات را فراهم کردند، تشکر می کنم. امیدواریم که با تلاش و کوشش بیشتر در سال های آتی و در همه صحنه های علمی در سطح ایران بلکه فراتر از ایران، شاهد توفیقات بیشتری باشیم. 
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دیگر افتخارات این پژوهشگاه طی روزهای اخیر پرداخت و تصریح کرد: قابل ذکر است که طی روزهای گذشته چند مورد رتبه دیگر هم داشتیم، از جمله در اولین همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی، دو مقاله برگزیده از سوی همکارانمان در پژوهشگاه رتبه کسب کردند و از میان مقالات ارائه شده به عنوان «مقاله برگزیده» معرفی شدند، یکی مقاله «نظم و تمدن برتر» نوشته حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی از مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دیگری مقاله «تمدن نوین اسلامی در پرتوی قانون اساسی و سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران» اثر ظهیری از همکاران پژوهشی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مدیر دفتر پژوهش مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی می باشد.
وی افزود: اثر برگزیده دیگر در جشنواره دو سالانه ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت های فرهنگی که در تهران برگزار شد، فرهنگ نامه علوم قرآنی بود که به عنوان برگزیده معرفی شد که اثر پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی است و به این عزیزان تبریک می گویم و از تمامی آنها تشکر می کنم که اسباب این افتخارات را فراهم کردند. 
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: الحمدلله پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مسیر رشد و شکوفایی قرار دارد و در این رشد و شکوفایی، تمامی عزیزانمان در دفتر تبلیغات اسلامی به ویژه همکارانمان در معاون پژوهشی این دفتر علی الخصوص پژوهشگران، مدیران و اعضای هیئت علمی پژوهشکده ها و مراکز سهم دارند.
وی گفت: امیدواریم این توفیقات اسباب خوشحالی قلب امام زمان(عج) را فراهم کند و توانسته باشیم به وظایف خودمان در قبال اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عمل کنیم و بخش کوچکی از انتظاراتی را که مقام معظم رهبری از دفتر تبلیغات اسلامی دارند و از این رو دفتر تبلیغات اسلامی را نماد روشنفکری حوزه مطرح کردند، سهم داشته باشیم و ان شاءالله این ها ذخیره آخرت همه ما شود. 
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: از همه همکاران دعوت می کنم که اگر در جهت ارتقای بیشتر فعالیت های پژوهشی در دفتر تبلیغات اسلامی پیشنهاداتی دارند، در اختیار پژوهشگاه قرار دهند تا بتوانیم با تکیه بر پیشنهادات دوستان و با بهره برداری از پیشنهاداتی که می شود، شاهد رونق بیشتر فعالیت های پژوهشی دفترتبلیغات اسلامی باشیم. 

 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما