تعمیق
1397/6/25 يكشنبه در راستاي فعاليت قطب هاي فکري فرهنگي سومين مرحله از دوره آموزشي «تعميق ايمان و باورهاي ديني» برگزار شد سومين مرحله از دوره آموزشي «تعميق ايمان و باورهاي ديني» با حضور 170 نفر از مبلغان بسيجي و با همکاري تيپ امام صادق(ع) در سالن همايش دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدهادي عظيمي(مدير موسسه به سوي بي‌نهايت) در سومين مرحله از دوره آموزشي «تعميق ايمان و باورهاي ديني» و در راستاي فعاليت‌هاي قطب تعميق ايمان ديني و مبارزه با جريان ها و فرق انحرافي که با حضور 170 نفر از مبلغان بسيجي استان و با همکاري تيپ امام صادق(ع) در سالن همايش دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي برگزار شد، با اشاره به مسئله خلقت انسان به عنوان مهمترين مسئله دين اظهار داشت: از آنجا که خداوند مبدأ همه کمالات و خوبي ها است، هدف از خلقت انسان نيز رسيدن به همين بي نهايت و رضوان و لقاي الهي است و فطرت آدمي نيز به سوي بي نهايت ميل دارد.

وي به سنت هاي الهي براي رسيدن به اين بي نهايت و رشد فطري اشاره کرد و گفت: اين سنت ها هدايت، انذار و هشدار و تبشير، سنت ابتلا و امتحان مي باشد که از امکانات رشد اعطاي عقل و تفکر است. قدرت انتخاب و آزادي عمل و اختيار، تکويني است که انسان به وسيله آن روحش را پرورش مي دهد.

مدير مؤسسه به سوي بي نهايت ابتلا به سختي ها و قرار گرفتن در دوراهي‌هاي فتنه را يکي ديگر از سنت هاي ايجاد رشد معرفي کرد و گفت: امتحان الهي، نحوه رويارويي و کنترل نفس در برابر باطل و ناملايمات است و اين مقاومت، جلوه اي از لطف و تقواي الهي است.

وي به برخي از محرک هاي انسان اشاره کرد و افزود: مقاومت در برابر آن انسان را به صبر مي رساند. خداوند به خاطر اين صبوري و شکر انسان مباهات مي‌کند و مقام او را از ملائکه نيز بالاتر مي‌داند چرا که ملائکه غريزه اي ندارد تا بتواند در برابر آن بايستد اما انسان متقي در برابر اين غرائز مقاومت مي کند و با اين مقاومت، درجه اش از ملائک مقرب الهي نيز بالاتر مي رود.

وي گفت: خداوند با اين محرک هاي دنيوي زمينه رشد انسان را مهيا مي کند. اگر شهوات و غرائز نبود، فرصت رشد براي آدمي فراهم نمي‌شد. اگر خداوند مي خواست مي توانست همه را يکسان و مشابه خلق کند ولي دليل اين اختلافات، ايجاد فرصت و سبقت و رشد آدمي است. اين نحوه برخورد و انتخاب مسير است که انسان را به سمت بي نهايت سوق مي دهد يا به مرتبه پايين تنزل مي‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمين عظيمي به امدادهاي خصوصي اشاره کرد و گفت: امدادهاي خصوصي شامل مؤمنيني مي شود که در برابر محرک‌هاي ذکر شده، مقاومت کرده و از فرصت هاي الهي درست استفاده کنند. اين امدادهاي خصوصي شامل امدادهاي معنوي و مادي مي باشد. عمر با برکت، سلامتي و عافيت، رزق و روزي حلال و همسر خوب از مهمترين امدادهاي مادي و از اصلي ترين امدادهاي معنوي به علم نافذ فهم عميق دين، توفيق عبادت و عبوديت، خدمت به دين خدا، آرامش قلبي، نجات از مهلکه هاي گناه و دنيازدگي اشاره کرد.

وي سپس با اشاره به عقوبت هاي دنيا گفت: از جمله عقوبت هاي فردي، محروميت از عبادت و توفيقات معنوي، سختي و تنگدستي، کوتاهي عمر، فراموشي باورها و اعتقادات، مستجاب نشدن دعاها، الحاد و انکار، بسته شدن مراکز ادراک و قساوت قلب، تسلط سحر شياطين و تغيير نعمت هاي الهي مي باشد و از جمله عقوبت هاي اجتماعي و عمومي مي توان به خشکسالي و نباريدن باران، نزول بلا و آفات، تغيير سرنوشت و نعمت ها در جامعه، تسلط اشرار، اشاعه فحشا، بيماري ها و امراض جديد اشاره کرد.

شايان ذکر است اين سلسله نشست ها به صورت ماهانه ادامه خواهد داشت.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما