خلیلی
1397/6/25 يكشنبه رييس دفتر تبليغات اسلامي شعبه جنوب شرق کشور: تبليغ اساس کار روحانيت است رئيس دفتر تبليغات اسلامي شعبه جنوب شرق کشوردر جمع مبلغين اعزامي ماه محرم گفت: اساس کار روحاني و طلبه تبليغ دين است.

به گزارش روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي جنوب شرق کشور، همايش پيش از اعزام مبلغين ماه محرم با حضور حجت الاسلام والمسلمين خليلي(رئيس دفتر تبليغات اسلامي شعبه جنوب شرق کشور)، حجت‌الاسلام والمسلمين ابطحي(امام جمعه شهرستان ايرانشهر)، حجت‌الاسلام محمودزاده(سرپرست اداره تبليغات اسلامي اين شهرستان) و روحانيون مبلغ در سالن اجتماعات اين دفتر برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم، حجت الاسلام والمسلمين خليلي بمناسبت فرارسيدن ماه محرم و با اشاره به آيه 39 سوره احزاب اظهار داشت: اساس کار روحانيت، تبليغ دين است و روحانيت نبايد در تبليغ و بيان مسائل ديني کوتاهي کنند.

وي گفت: روحانيت در تبليغ بايد اخلاق و منش پيامبر اکرم(ص) و اهل‌بيت(ع) را الگوي خود قرار داده و در مسير تبليغ، اخلاق را مدنظر داشته باشد.

رئيس دفتر تبليغات اسلامي شعبه جنوب شرق خاطرنشان کرد: مبلغين مناطق جنوب شرق بايد حسن همجواري را رعايت نمايند زيرا در اين منطقه ديگر فرق اسلامي هم زندگي مي کنند و نبايد با صحبت هايي در منبرها، زمينه اختلاف را به وجود آورد.

وي به ساخت ساختمان جديد دفتر تبليغات اسلامي جنوب شرق اشاره نمود و گفت: به لطف خداوند به وعده اي که داده شد، عمل شده است و بخش اداري ساختمان شعبه جنوب شرق در اوايل مهر ماه سال جاري افتتاح خواهد شد.

در ادامه اين مراسم، حجت الاسلام والمسلمين ابطحي(امام جمعه شهرستان ايرانشهر) به سخنراني پرداخت و اظهار داشت: در آستانه ماه محرم وظيفه ما تبليغ است و مبلغ بايد اين اصل و اساس را به خوبي انجام دهد.

وي گفت: اگر مبلغ بخواهد پيام تبليغش در قلب مخاطب اثر کند بايد دو، ويژگي آدابي و اخلاقي را داشته باشد.

امام جمعه شهرستان ايرانشهر اظهار داشت: امروزه در بسياري از امورات و مشکلات اقتصادي پيش آمده، برخي از مردم، روحانيت را مقصر مي دانند و مبلغ نبايد اين طعنه ها را به دل بگيرد و بايد امر تبليغ خود را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمين ابطحي گفت: تشيع تبليغش به سبب اتصال به منبع علم الهي به واسطه اهل بيت(ع) برکت دارد و اهل بيت(ع) منبع عصمت و طهارت هستند و به همين دليل با توجه به اين که از نظر ابزار تبليغي، نسبت به ديگر فرق يک به صد هستيم اما اين يک درصد داراي برکت زياد است و بسياري از افراد از همين ابزار تبليغ يک درصدي شما مي ترسند و علت اين ترس، همين اتصال به علم الهي است.

در پايان اين مراسم، ضمن تقديم احکام تبليغي به مبلغين، کتاب «ره‌توشه راهيان نور» نيز در بين مبلغين توزيع شد.

قابل ذکر است در دهه اول محرم دفتر تبليغات اسلامي شعبه جنوب‌شرق اقدام به اعزام 260 روحاني، 8 مبلغ نخبه و 380 مبلغ بومي خواهر و برادر به مناطق مختلف جنوب شرق کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما