پاکدل
1397/7/8 يكشنبه دبیر علمی همایش ملی تصوف؛ شاخصه ها و نقد ها مطرح کرد:  نفوذ تصوف با استفاده از نام عرفان در مراکز دینی دبیر علمی همایش با اشاره به نفوذ تصوف با استفاده از نام عرفان و بزرگان عرفانی ما در مراکز دینی، از برگزاری همایشی برای بررسی و نقد اندیشه تصوف فرقه‌ای در مهرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین پاکدل در دیدار با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اقداماتی که در زمینه نقد تصوف رخ داده است، ابراز داشت: از سه سال پیش کارگروه تخصصی تشکیل دادیم و با توجه به اینکه فرقه‌های صوفیانه با نفوذ در مراکز دینی شیعیان همچون هیآت مذهبی و موسسات دینی و کانون‌های جوانان و با استفاده از نام عرفان و ولایت، برای پیشبرد اهدافشان اقدام می کردند، به این نتیجه رسیدیم که یک همایش علمی در سطح کشور برگزار کنیم و به بررسی ابعاد اندیشه و آداب صوفیانه بپردازیم.
عضو کارگروه تصوف با بیان این که امروزه برخی فرقه‌های صوفیان در لباس و قالب‌های جدید، در حال احیای هویت فرقه ای خود در ایران هستند، گفت: این فرقه ها برخلاف ادعای اولیه، به آداب و اخلاق شرعی مقید نیستند و با پشت سر گذاشتن شریعت، زمینه گرایش‌ به لاابالی‌گری را فراهم می سازند
وی افزود: در فراخوانی که برای این همایش منتشر شد، 320 چکیده مقاله از مراکز دانشگاهی و حوزوی و 260 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که با تشکیل گروهی علمی برای گزینش بهترین و علمی ترین مقالات، نهایتاً حدود 55 مقاله برای چاپ چکیده تأیید شد.
حجت الاسلام والمسلمین پاکدل ابراز کرد: در این مقالات ابعاد تفکرات و آداب صوفیه در 3 محور و 24 موضوع بررسی شده است و بحمدالله مقالات واصله از محتوا و سطح علمی خوبی برخوردار است.
وی گفت: این همایش 19 مهرماه برگزار می شود و در کنار آن ویژه نامه ای هم آماده شده و نظرات و فتاوای حضرت عالی و دیگر مراجع در رابطه با تصوف در آن درج آمده است.
اولین همایش ملی تصوف، شاخصه ها و نقدها روز پنج شنبه 19 مهرماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مرکز همایش های غدیر قم واقع در خیابان معلم برگزار خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما