اتهامات
1397/8/24 پنجشنبه به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور؛ کارگاه آموزشی «اتهامات سلفیت بر علیه مذاهب اسلامی» برگزار شد به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور کارگاه آموزشی با موضوع «اتهامات سلفیت علیه مذاهب اسلامی» در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور، حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان «رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب» در کارگاه آموزشی «اتهامات سلفیت بر علیه مذاهب اسلامی» که در این دفتر برگزار شد، به تعریف سلفیت پرداخت و اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان مفهوم سلفیت با جاهای دیگر یک اختلاف دارد، در این منطقه تعریف سلفیت یک تعریف خاص است و به شخصی سلفی گفته می شود که غیرمقلد باشد و تقلید از مذاهب اربعه نکند.
وی گفت: در تعریف پژوهشگران به کسانی سلف گفته می شود که فهم سلف را بر خلف مقدم بدارند و به عبارتی تفکرات اهل حدیثی داشته باشند. 
رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب به تعریف مکاتب اهل سنت پرداخت و گفت: در تاریخ در بین مکاتب اهل سنت اختلافات جدی وجود داشته است و یکی از مکاتب اهل سنت، اهل حدیث بودند که به احادیث اهمیت می دادند و جایگاهی برای عقل قائل نبودند و به ظواهر احادیث می پرداختند و بر اساس آن، فتوا صادر می کردند و در مقابل مکتب اشاعره و ماتوردیه به عقل بهای فراوان دادند و همین امر باعث اختلافات شدیدی میان مکاتب اهلسنت شد. 
وی به معرفی ابن تیمیه پرداخت و گفت: در عصر اختلافات میان مکاتب اهل سنت، ابن تیمیه که تفکرات اهل حدیثی داشت و به ظواهر اهمیت می داد، ظهور کرد و با همین اعتقادات همه مکاتب اهل سنت را رد کرد و معتقد بود که هرکس می خواهد سلف را بفهمد، باید تابع اهل حدیث باشد و همین امر باعث اختلافات شدید میان مکاتب اهل سنت شد. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما