ذوالنور
1397/8/24 پنجشنبه به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه؛ نشست «بررسی ابعاد FATF و مباحث پیرامون آن» برگزار شد نشست «بررسی ابعاد FATF و مباحث پیرامون آن» با حضور نماینده‌ مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور «نماینده‌ مردم قم در مجلس شورای اسلامی» در نشستی با موضوع «بررسی ابعاد FATF و مباحث پیرامون آن» که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) برگزار شد، با بیان نکاتی در خصوصFATF و جایگاه آن در مجامع رسمی جهانی اظهار داشت: FATF متشکل از برخی کشورهای خاص با 49 اقدام مالی و اعضای ثابت است که از مجامع رسمی جهان مانند سازمان ملل متحد، محسوب نمی شود.

وی گفت: ایران حتی عضو این شورا نیست تا نظرات تأثیرگذار داشته باشد، بلکه به مثابه کارگری است که باید برای آنان اقدام نماید.

نماینده‌ مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر امکان خروج از FATF در صورت داشتن ضرر و زیان برای کشورمان، به مشکلات و موانع خروج از این لایحه پس از پذیرش آن پرداخت.

وی به یکی از گزارشات وزارت خارجه پرداخت و افزود: علت عدم موفقیت برجام در رفع تحریم بانکی، منوط به مشکلات نرم افزاری و بحث FATFاست. در برجام ما هسته ای را از دست دادیم و حال که نوبت عمل کردن طرف مقابل به تعهداتش می باشد، آمریکا از این تعهد کناره گیری نموده است و ما متضرر شده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور پس از اشاره به نحوه عملکرد سانترفیوژها گفت: برای پذیرش FATF نباید عجله کرد و باید ببینیم طرف اروپایی در مقابل تعهدات برجام چه می کند.

وی ضمن تقسیم بندی کشورهای جهان خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا در چند لایه دسته بندی می شوند که عبارت از نظام سلطه(آمریکا)، کشورهای حل شده و محو شده در نظام سلطه(مانند عربستان)، کشورهای بازیگرِ چندگانه و منافع طلب، کشورهای رقابت کننده بر سر قدرت و نظام جمهوری اسلامی ایران که نظام سلطه از نظر مبانیِ ذاتی و اعتقادی و ریشه‌ای و جوهری با آن مخالف است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما