كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست تخصصي جهان پس از مرگ نشست تخصصي جهان پس از مرگ با حضور مايكل سيگريست استاد دانشگاه جرج واشنگتن آمريكا در سالن 40 نفره همايش هاي بين المللي دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد.

به گزارش اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل، مايكل سيگريست از دانشگاه جرج واشنگتن در نشست تخصصي زندگي پس از مرگ در نشست‌هاي تخصصي همايش آموزه‌هاي ديني و مساله نفس و بدن خاطرنشان كرد: تفكرات مسيحي در مورد آخرت و جاودانگي را مي‌توان به منابع متضاد  از جمله منبع، آموزه فريسي معاد ارجاع داد.

وي ادامه داد: معاد مسيحي يا دست كم بهترين تقرير آن كه برخي متفكران اصلاح ديني مطرح كرده اند فارغ از اينكه صادق باشد يا نه، ايده اي منسجم است.

 وي خاطرنشان كرد: همه يهوديان در اوايل امپراطوري رم به جاوداني نفس و آخرت اعتقاد نداشتند و صدوقيان از اين جمله هستند.

مايكل سيگريست در اين نشست تخصصي يادآورشد: در مقابل فريسيان و در راس آنها پولس رسول به معاد جسماني و رستاخيز بدن اعتقاد داشت و منبع دوم اين تفكر مسيحي تاثيرات فلسفه يوناني و به خصوص افلاطوني است.

 وي گفت: برخلاف مسيحيان اوليه، مسيحيان قرن هاي چهارم و پنجم با فلسفه يوناني آشنايي داشتند و از اين طريق تصور آخرت بر تصور نفس فساد ناپذير و ناميرا مبتني شد.

 مايكل سيگريست خاطرنشان كرد: انجيل مرقس گزارش مي كند كه در يكي از سفرهاي عيسي(ع) گروهي از صدوقيان تلاش مي كند با مطرح كردن پرسش‌هاي وي را ناتوان جلوه دهند.

وي خاطر نشان كرد: سرچشمه دوم انديشه مسيحي درباره معاد، فلسفه يونان و به ويژه ديدگاه افلاطوني است هر چند نا محتمل است كه مسيحيان نخستين، آگاهي زيادي از فلسفه يوناني داشتند، اما مسلما در قرون چهارم و پنجم ميلادي، نظريه پردازان كليسا كه اصول عقايد پايه اي مسيحيت را معين ساختند با فلسفه يونان آشنا بودند.

سيگريست گفت :مسيحيت اصلاح شده و انديشمندان لوتري ديدگاه افلازوني را كاملا رد مي كنند و سنت قريسي درباره معاد را مي پذيرند.

وي ادامه داد :تقريبا همه انديشمندان مسيحيت اصلاح شده در قرون 16 و 17 ميلادي بر اين مطلب تاكيد داشتند كه ملاك اين هماني شخصي، به منابع ديني استناد نمي شود.

همايش بين المللي آموزه هاي ديني و مساله نفس و بدن به مدت دو روز با حضور اساتيدي از كشورهاي مختلف جهان در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم برگزار شد.

 

منبع: اداره همكاري هاي علمي و بين الملل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 7929
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما