كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست مشترك با مركز ساماندهي همكاري هاي علمي پژوشي جامعه المصطفي نشست مشترك مركز ساماندهي همكاري‌هاي پژوهشي جامعه المصطفي العالميه و مدير و كارشناسان اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در قم برگزار شد

به گزارش اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل،  در اين نشست مديركل وكارشناس ساماندهي مراكز و همكاري هاي پژوهشي جامعه المصطفي العالميه و كارشناسان اداره همكاري هاي علمي و بين الملل حضور داشتند.

 بيشترين مباحث مطروحه در اين نشست، حول محور تقويم همايش‌هاي علمي بين المللي بود.
گزارشي از روند تقويم همايش‌هاي علمي و بين الملل، چگونگي رصد كنفرانس‌ها
 و ارتباط با مخاطبان دانشگاهي و حوزه‌هاي برگزاري همايش‌هاي بين المللي از برنامه‌هاي اين نشست بود.  
"حبيب قهرماني" مدير اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي بر ضرورت همكاري و هماهنگي بيشتر نهادهاي زير نظر دفتر مقام معظم رهبري در عرصه بين‌الملل تاكيد كرد و گفت: براي جلوگيري از موازي كاري در عرصه بين‌الملل، پيشنهاد مي‌شود كارگروهي تشكيل و مسائل مهم و تعيين كننده در اين حوزه و ميزان همكاري‌هاي آنها مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
.

 وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ملاقات‌هاي علمي خود، هميشه بر يك وحدت رويه در زمينه فعاليت‌هاي بين‌المللي تاكيد دارند كه حداقل نتيجه اين كار، هم‌فكري و هم‌انديشي در تصميم گيري‌هاي بين‌المللي مي‌باشد.

 قهرماني با اشاره به انتشار تقويم همايش‌هاي بين‌المللي گفت: استارت اين كار به صورت محدود از دو سال پيش آغاز شده و شخصيت‌هايي نيز در همايش‌هاي معتبر حضور پيدا كرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: برخي شخصيت‌هاي ما نيز با يك بار حضور در همايش‌هاي بين‌المللي، مورد توجه محافل علمي قرار گرفته و مدام براي كنفرانس‌ها و گفت و گوهاي مختلف دعوت مي‌شوند.

مدير اداره بين‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي خاطرنشان كرد: ما با حضور فعال در عرصه بين‌الملل مي‌توانيم هسته‌هاي علمي قوي را در كشورهاي مختلف جهان تشكيل دهيم و اين هسته‌ها  مي‌تواند به عنوان مشاور در تصميم گيري‌هاي دولت متبوع تاثير گذار باشد و اين هسته‌هاي علمي، نهايتا حالت بازدارندگي پيدا مي‌كنند.

قهرماني ادامه داد: هجرت هميشه در رشد و گسترش اسلام ناب محمدي (ص) در طول تاريخ محوري بوده و در دنياي امروز نيز بسيار موثر مي‌باشد بنابراين بايد زمينه را براي هجرت‌هاي علمي در عرصه بين‌الملل فراهم نماييم.

وي ادامه داد:  ما بنا به تاكيد مقام معظم رهبري در زمينه توليد علم و ارايه آن خصوصا در عرصه بين‌الملل بايد هوشمندانه عمل كنيم و تعامل اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل و جامعه المصطفي العالميه در خارج از كشور مي توانند بسيار مفيد و تعيين كننده باشد.

 قهرماني گفت: ما براي حضور محققان در فضاي بين الملل، همايش‌هاي بين المللي را رصد و به صورت الكترونيكي و چاپي در اختيار محققان قرار مي‌دهيم و  بعداز آن نيز براي ارايه هر گونه خدمات به آنها از جمله هماهنگي با مكان برگزاري همايش، ارسال چكيده مقالات،  ملاحظه و ارزيابي چكيده مقالات آمادگي داريم.

وي ادامه داد: اطلاع رساني دقيق، آگاهي بخشي و اميد بخشي به پژوهشگران براي ما مهم است و عقلانيت نيز حكم مي‌كند كه با وحدت نظر و هماهنگي و تبادل نظر كارها را بهتر پيش ببريم.

مدير اداره همكاري هاي علمي و بين الملل همچنين گزارشي از روند اجرايي فصلنامه تقويم همايش هاي بين المللي از ابتدا تا كنون ارايه داد.

مديركل ساماندهي مراكز و همكاري هاي پژوهشي جامعه المصطفي العالميه قم  نيز در اين نشست گفت: جامعه المصطفي العالميه و اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي ماموريت‌هاي مشترك دارند و بايد در زمينه‌هاي مختلف از جمله فصلنامه تقويم همايش‌هاي بين‌المللي  و انتشار آن از ظرفيت همديگر استفاده كنند.

مهدي نژاد ادامه داد: ما ظرفيت‌هاي خوبي در خارج از كشور داريم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي مي‌تواند در عرصه بين‌الملل به خوبي از اين ظرفيت‌ها استفاده نمايد به عنوان نمونه جامعه المصطفي العالميه 60 دفتر نمايندگي و چندين انتشاراتي فعال دارد و مي‌توانيم در اين زمينه همكاري لازم را داشته باشيم.

 مهدي نژاد همچنين گفت: بايد كارها را با تعامل،  همكاري و هماهنگي بيشتري به انجام برسند .

 

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 1247
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما