كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست تخصصي جهان پس از مرگ (2) جاودانگي و آخرت در ادامه همايش بين المللي آموزه هاي ديني و مساله نفس و بدن نشست تخصصي جاودانگي و آخرت با حضور ياري كاو كوا استاد دانشگاه يواسكولا كشور فنلاند و مايل سيگريست استاد دانشگاه جرج واشنگتن برگزار شد.

 به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل، در اين نشست نظريه آخرت دوگانه انگارانه، اين سينا و ملاصدرا توسط ياري كاوكوا و معاد و معيار جسماني ابن هماني شخصي از مسيحيت اوليه تا دوره اصلاحات ديني  با سخنراني مايكل سيگريست ارايه و توسط حضار مورد نقد و بررسي قرار گرفت.

اين گزارش حاكي است: مقالاتي با موضوع تاثير تلقي ابن سينا از نفس بر تصوير او از جاودانگي توسط رضا اكبري استاد دانشگاه امام صادق ع تهران، آموزه ابن رشدي وحت نفس عاقله و انكار جاودانگي شخص حسين يوسفيان استاد موسسه امام خميني (ره)، نوخاسته گرايي جوهري و تبيين معاد ياسر خوشنويس استاد دانشگاه شريف تهران و بررسي ديدگاه علامه طباطبايي درباه نفس منصور نصيري از محققان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي نيز ارايه شد.

 همايش بين المللي آموزه‌هاي ديني و مساله نفس و بدن به مدت دو روز در سالن همايش‌هاي بين المللي دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد.

در اين همايش دو روزه شخصيت هايي از كشورهاي مختلف آمريكا، اتريش، مصر، غنا، سوئد و شخصيت‌هايي از حوزه و دانشگاه حضور داشتند و مقالات خود را در نشست هاي تخصصي ارايه دادند.

 برحسب اين گزارش، در مراسم افتتاحيه اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين احمد واعظي رييس دفتر تبليغات اسلامي و در مراسم اختتاميه نيز آيت الله جوادي آملي سخنراني كردند.

نشست‌هاي تخصصي همايش بين المللي آموزه هاي ديني و مساله نفس و بدن با عناوين "زندگي پيشين و پسين و مساله نفس و بدن"، "ماهيت انسان در كلام، فلسفه و متون ديني" و ادراك، اخلاق و اعتقادات ديني و رابطه آنها با مساله نفس و بدن" نيز در سه سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، سالن 40 نفره و سالن اصلي همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد.

 

 

 

 

منبع: اداره همكاري هاي علمي و بين الملل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 5146
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما