كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست تخصصي استدلال هاي دكارتي و نودكارتي براي دوگانه انگاري در نشستي تخصصي با حضور ادوارد ويرنگا استاد دانشگاه راچستر نيويورك آمريكا و ساير محققان و انديشمندان حوزه و دانشگاه برگزار شد.

به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل، در اين نشست محققان با ارايه مقالاتي استدلال هاي دكارتي و نودكارتي براي دوگانه انگاري مورد بررسي قرار گرفت.

استاد دانشگاه راچستر نيويورك آمريكا در همايش بين المللي آموزه هاي ديني و مساله نفس و بدن موضوع استدلال هاي دكارتي و نودكارتي براي دوگانه انگاري را مورد بررسي قرار داد.

 ادوارد ويرنگا خاطرنشان كرد: نخستين استدلال ها را متوني از دكارت ارائه ميدهند و بقيه كه به ريچارد سوئينبرن و الوين پلنتينگا مربوطند، تازه ترند اما به نظر از استدلال هاي دكارت الهام گرفتند.

 وي در مقاله خود نتايجي را در مورد مساله بقاي پس از مرگ و معاد استخراج مي‌كند.

دوارد ويرنگا با چند استدلال اوليه دكارتي در اين زمينه كه آيا خود من ، دست كم ، چيزي نيستم ؟ اما من پيش از اين بدن و هرگونه عضو حسي را از خود نفي كرده ام. پرسش اصلي اين است كه نتيجه چه خواهد شد ، شروع كرد.

وي در اين زمينه چهار استدلال دكارتي را مورد اشاره قرار داد و سپس به مبحث ذاتي انگاري اجزا و دوگانه انگاري پرداخت و گفت: احتمالا استدلال او بر اين ايده استوار است كه همه اعضاي بدن براي بردن ذاتي (ضروري) هستند و اگر برخي اعضا از بين برود يا تغيير كند ديگر همان بدن باقي نمي ماند.

ويرنگا در ادامه به استدلال جايگزيني پلاتينگا اشاره كرد و افزود: پزشكي جديد نشان داده است كه پيوند اعضا و كاشت اعضاي مصنوعي امكان پذير است و چنين پيوندهايي در عمل نيز انجام مي شود.

وي سپس به برهان جايگزيني اشاره كرد و با طرح اين سووال كه آيا من در طي جايگزيني باقي مي مانم ؟ به چند نظريه از فلاسفه مشهور جهان در مورد برهان جايگزيني اشاره كرد.

اين همايش به مدت دو روز در قم برگزار شد و شخصيت هايي از كشورهاي مختلف جهان حضور داشتند.

 

منبع: اداره همكاري هاي علمي و بين الملل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 8397
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما