كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست علمي كرامت انسان از ديدگاه اسلام و مسيحيت برگزار شد نشست علمي كرامت انسان از ديدگاه اسلام و مسيحيت با حضور هيات بلند پايه اي از اسقفان سوئيسي و استايد حوزه و دانشگاه در دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل، دكتر محمد حسين مظفري رييس مركز گفت و گوي اديان سازمان ارتباطات در اين نشست گفت: مفهوم كرامت ذاتي انسان در اسناد بين­المللي حقوق بشر به عنوان بنيان و مبناي حقوق بشر شناخته شده و تمامي حقوق بشر از اين منشأ سرچشمه گرفته­اند.

وي ادامه داد:  اين اسناد تأكيد دارند كه تمام افراد بشر آزاد به دنيا مي­آيند و در نتيجه از نظر كرامت و حقوق با هم برابرند. اهميتي كه اسناد حقوق بشر براي كرامت انسان قائل شده­اند موجب شده است كه بسياري از نويسندگان  و فعالان حقوق بشر مفهوم كرامت ذاتي انسان را از مفاهيم بديهي تلقي مي­كنند.

مظفري گفت: بر اساس مقررات موجود در اسناد حقوق بشر، كرامت ذاتي انسان اساس و بنيان حقوق بشر را تشكيل مي­دهد. با اين حال، دانشمندان و علماي حقوق دربارة مفهوم كرامت ذاتي اتفاق نظر ندارند. گفته شده است كه اين مفهوم از آموزه­هاي اديان ابراهيمي است و از اين طريق به گفتمان حقوق بشر راه يافته است.

وي ادامه داد: علماي مسلمان نيز دربارة مفهوم كرامت در قرآن ديدگاه يكساني ندارند. برخي از سلفيان اعتقاد دارند كه فقط مؤمنان حرمت و كرامت دارند. دستة ديگري كه با استناد به آيات قرآن كريم بر كرامت ذاتي انسان تأكيد دارند، معتقدند كه نوع ديگري از كرامت اكتسابي وجود دارد كه موجب برتري انسان متقي بر ساير افراد مي­گردد.

در اين نشست علمي مقاله اي با عنوان كرامت انسان از ديدگاه مسيحيت با سخنراني پدر رمان استاگر و پدر مارون تاراباي ارايه شد. در اين نشست علمي شخصيت هايي مانند دكتر بهشتي رييس دانشگاه قم, دكتر نجف لك زايي, دكتر ميراحمدي, دكتر ميردامادي و دكتر صدر هاشمي نيز حضور داشتند.

 

 

منبع: اداره همكاري هاي علمي و بين الملل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 4614
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما