كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست ادراك و مساله نفس و بدن نشست تخصصي همايش بين المللي آموزه هاي ديني و مساله نفس و بدن با حضور سمير ابوزيد عضو انجمن فلسفه مصر در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي برگزار شد.

به گزارش اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل، وي در اين نشست علمي گفت: با پيشرفت هاي علمي و تحولات فناوري رايانه‌اي و مباحث هوش مصنوعي مي‌توان به اين باور رسيد كه در نهايت مي توان ذهن انسان را در چارچوب زيستي تبيين كرد.

وي كه محور سخنان خود را بر محور "مساله آگاهي در چارچوب روش فصل و وصل" مطرح كرد، اظهار داشت: با توجه به اين پيشرفت‌هاي علمي مي‌توان دريافت كه ذهن چيزي جز يك رايانه بزرگ نيست ولي در پايان قرن بيستم، مشكلات بزرگي در برابر اين تبيين ايجاد شد.

ابوزيد يادآورشد: با وجود پيشرفت هاي علمي كه در كاركرد مغز انسان حاصل شد و شناخت مراكز ادراك و رفتار در مغز، امكان يافت و دو مشكل اساسي مانند حيث التفاتي و آگاهي در برابر تبيين زيستي مقاومت مي كنند.

وي ادامه داد: پرسش اساسي اين است كه چگونه ورودي‌هاي فيزيكي احساس مانند امواج نوري، امواج صوتي و تركيبات شيميايي به ادراكات آگاهانه ديداري و شنيداري منجر شد و اين مشكل در اين متون با نام " مساله دشوار" شناخته شد.

اين استاد فلسفه خاطرنشان كرد: اين مشكل در برابر روش هاي علمي مستقيم مقاومت مي‌كرد يك مشكل فلسفي چند رشته‌اي ديگر نيز پديد آمد كه تخصص‌هاي فيزيكي، مكانيك، شيمي آلي و عصب شناسي در كنار فلسفه در آن مشاركت ورزيده اند.

 وي ادامه داد: بعد از اين نظريه هاي علمي و فلسفي گوناگوني مانند مادي انگاري و كاركردگرايي و دوگانه انگاري و يگانه انگاري غيرقانونمند در كنار نظريه رازانگاري- كه معتقد است نمي توان آگاهي را تبيين كرد پديد آمدند.


 

منبع: اداره همكاري هاي علمي و بين الملل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 7115
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما