كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست علمي اقليت ها و تغيير دين, حقوق بشر و كرامت انسان برگزار شد نشست علمي «اقليت‌ها و تغيير دين، حقوق بشر و كرامت انسان» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي برگزار شد.

 به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين‌الملل، نشست علمي اقليت‌ها و تغيير دين، حقوق بشر و كرامت انسان با سخنراني دكتر روبرتو سيمونا و حجج الاسلام والمسلمين منصور ميراحمدي و دكتر محمد حسين مختاري, دكتر ناصر قربان نيا در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي برگزار شد.

روبرتو سيمونا در اين نشست گفت: مسلمان به خاطر وضعيت دموكراتيك و آزادي كه در كشور سوئيس دارند مشكلي براي فعاليت و جاانداختن خود ندارند و بر همين اساس به شدت در حال رشد هستند.

وي اظهار داشت: در سال 150 تا 200 نفر مسلمان در فرانسه كاتوليك مي شوند ولي در مقابل حدود چهار هزار نفر از مسيحيت به اسلام تغيير دين مي دهند..

وي ادامه داد: البته جمعيت جوان مسيحي نيز در برخي كشورهاي اسلامي از جمله عربستان در حال افزايش است به گونه اي كه در ميان مسيحيان عربستان، يك ميليون خارجي( غير از شهروند غربي) وجود دارد.

روبرتو سيمونا خاطرنشان كرد: جهاني شدن باعث شده است كه مردم تعلق مردم به فرهنگ اوليه خود كمرنگ شود و آنها به خود اجازه مي دهند تا در مورد اديان، مذاهب و فرهنگ هاي مختلف نيز تحقيق كنند.

عضو كارگروه اسلام مجمع اسقفان سوئس تصريح كرد: امروز تغيير دين به شدت در حال افزايش است و اين پديده كشورهاي مختلف را نيز درنورديده است.

مدير گروه فقه سياسي پژوهشكده علوم وانديشه سياسي نيز در اين نشست گفت: مهمترين عامل تمايز برداشت اسلام از ديگر برداشت‌ها تأكيد براصل بنيادين كرامت انساني درفرايند توجيه، تحليل وتبيين حدود آزادي است.

حجت الاسلام والمسلمين دكتر منصور ميراحمدي افزود: از نظر اسلام برخورداري انسان از آزادي به دليل برخورداري از كرامت انساني است، كه براساس آن، قرآن كريم تمامي انسان‌ها را واجد اين ويژگي مي‌داند.

دانشيار گروه علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: حقوق بشر  به مثابه يك امر واقعي در عرصه‌هاي مختلفي مورد بررسي قرار گرفته، كه يكي از مهمترين آنها، حق آزادي است.

وي افزود: آزادي به مثابه يكي از مصاديق مهم حقوق بشر از چنان اهميتي برخوردار گرديده كه به عنوان يك امر واقعي ذهنيت و زندگي انسان امروزين را تحت تأثير خود قرار داده است.

وي يادآورشد: به ديگر سخن، آزادي به مثابه حقوق بشر در جوامع بشري تنها يك امر اتفاقي و به عنوان يك حادثه در نظر گرفته نمي‌شود، بلكه امر واقعي و به عنوان يك واقعيت  دانسته مي‌شود،  بنابر اين، آزادي در چارچوب حقوق بشر، غير قابل اغماض دانسته شده، مطالعات سياسي و حقوقي متعدد و با اهميتي را به خود اختصاص داده است .

ميراحمدي يادآورشد: نوشتار مختصر حاضر، با توجه به چنين جايگاهي، آزادي به مثابه يكي از مصاديق مهم حقوق بشر را از ديدگاه اسلام مورد بررسي قرار مي‌دهد .

دكتر قربانيان، حجت الاسلام دكتر مظفري، دكتر محمدرضايي، خانم دكتر خزائي از حاضران در اين نشست بودند.

 

منبع: اداره همكاري هاي علمي و بين الملل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 5205
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما