كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست علمي «مطالعات اسلامي در ژاپن و آينده آن »- پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي نشست علمي «مطالعات اسلامي در ژاپن و آينده آن » با حضور پرفسور ايتاگاكي استاد دانشگاه توكيوي ژاپن در جمع محققان و اعضاي هيات علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در اين پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل، استاد دانشگاه توكيوي ژاپن در اين نشست كه به همت اداره همكاري هاي علمي و بين الملل تشكيل شد، گفت: در كشور ژاپن روشنفكران در عرصه اسلامي به  دنبال شكل دهي  دوباره به دين بوده و مطالعاتي نيز در اين زمينه آغاز شده است.

 پرفسور يوزوايتاگاكي افزود: روشنفكران ژاپني به دنبال كشف چيزي ماوراي اصول قراردادي اسلام در غرب هستند و ما نيز در تحقيقات علمي خود دنبال اين هستيم كه اسلام را فراتر از آنچه در غرب تبليغ مي شود، فراگيريم.

 وي اظهار داشت: در كشور ژاپن گفت و گوهايي از سال 2002 در مورد گفت و گو و همكاري تمدن ها آغاز شده است و كشور ايران نيز به عنوان يك قطب تاثيرگذار ومقتدر در اين برنامه ها جايگاه ويژه اي دارد.

 پرفسور يوزوايتاگاكي ابراز اميدواري كرد كه چهره تازه اي از همكاري هاي علمي ايران و ژاپن در موضوع مطالعات اسلامي و گفت و گوي اديان و همكاري تمدن ها را شاهد باشيم.

 وي با اشاره به تحولات تاريخي شكل گيري مطالعات اسلامي در كشور ژاپن گفت: در حال حاضر فرآيند مطالعات اسلامي و تاسيس مراكز اسلامي در كشور ژاپن وارد فاز جديدتري شده است و پل هايي به سمت بصيرت ، حكمت وآگاهي نيز آغاز شده كه اميد است با همكاري جمهوري اسلامي ايران ادامه پيدا كند.

منبع: اداره همكاري هاي علمي و بين الملل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 1252
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما