كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست علمي «مطالعات اسلامي در ژاپن و آينده آن »- مدرسه معصوميه نشست علمي «مطالعات اسلامي در ژاپن و آينده آن » با حضور پرفسور ايتاگاكي از سياستمداران و اساتيد برجسته ژاپن در مدرسه علميه معصوميه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اداره همكاري هاي علمي وبين الملل، استاد دانشگاه توكيوي ژاپن  در اين نشست گفت: تمدن اسلامي در آينده نزديك فراگير و بخش مهمي از جهان را در برخواهد گرفت.

پرفسور يوزوايتاگاكي خاطرنشان كرد: تمدن اسلامي مركزيت جهاني خواهد داشت و در طرح هاي تحقيقاتي خود هميشه اسلام را در مركز قرار داده و بر اين باور مي باشم كه اروپا در آينده نيز قسمتي از دنياي اسلام خواهد بود.

 وي با اشاره به اينكه تمدن اسلامي نمي تواند از تمدن اسلامي جدا باشد، گفت: مدرنيته اسلامي مي تواند  آغازي براي تاريخ جهان باشد و دنياي اسلام در آينده نيز مسووليت بسيار سنگيني در زمينه تمدن سازي و همكاري تمدن ها بر عهده دارد.

پرفسور  يوزوايتاگاكي ادامه داد: جهاني شدن بر اساس تمدن اسلامي ايجاد خواهد شد به گونه اي كه اطلاعات و امكانات متعددي در آينده در زمينه تمدن سازي در خاورميانه و آمريكا متمركز خواهد شد.

  وي با اشاره به اينكه مبداء تمدن اسلامي در خاورميانه مي باشد گفت: تمدن هاي ديگر از جمله تمدن آمريكا  از تمدن اسلامي نيز  نشات مي گيرد.

  عضو و رييس علوم انساني و شوراي علوم ژاپن خاطرنشان كرد: بسياري از كشورها در آينده مستعمره تمدن اسلامي خواهند بود و اسرائيل نيز مستعمره مهاجرت صهيونيسم خواهد شد.

 پرفسور يوزوايتاگاكي اظهار داشت: ما مي توانيم به دنيا نشان دهيم كه تمدن اسلامي در جهان در حال گسترش مي باشد و آمريكا در اين زمينه سوژه مي باشد و در مسير آمريكاگرايي دوباره پيش مي رود.

  وي همچنين با اشاره به كاهش بوديسم در هند گفت: به دليل گسترش اسلام در سرزمين هند، بوديسم كاهش پيدا كرده است.

 استاد دانشگاه ژاپن گفت: در آينده دين اسلام فراگير خواهد شد ولي به اين معنا نيست كه همه مسلمان مي شوند بلكه تمدن اسلامي گسترش پيدا خواهد كرد.

پرفسور  يوزوايتاگاكي افزود: آخرين پيام ها و دستورات در اسلام خواهد بود ولي اسلام به عنوان دين تك محوري مطرح نخواهد شد و اديان ديگر نيز وجود دارند.

منبع: اداره همكاري هاي علمي و بين الملل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 1275
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما