كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست مشترك مبلغان شبه قاره در پژوهشگاه نشست مشترك شبه قاره با حضور انديشمندان، كارشناسان و مبلغان اين حوزه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي برگزار شد

به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل، مدير اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در اين نشست گفت: عدم تسلط كافي به زبان براي ما مشكل ايجاد خواهد كرد بنابراين مبلغان مذهبي بايد به زبان هاي تخصصي خارجي مسلط شوند.

"حبيب قهرماني" خاطرنشان كرد: آشنا نبودن يك مبلغ با زبان كشور مقصد،  باعث خواهد شد كه او نتواند مباحث مورد نظر خود را آنگونه كه بايد براي مخاطب اثبات و تبيين نمايد.

وي با اشاره به اهميت تبليغ در خارج از كشور اظهار داشت: دقت و سرعت همراه با بينش عميق سياسي و اعتقادي، بايد شاخصه حركت تبليغي مبلغان ما در بيرون از مرزها باشد.

كارشناس مسائل بين الملل افزود: وقتي با نخبگان و فرهيختگان در خارج از كشور برخورد مي‌كنيم، بايد در زمينه‌هاي مورد  بحث به صورت تخصصي كار كرده باشيم.

 قهرماني يادآورشد: ما در خارج از كشور  براي رفع شبهات، دفاع از آرمان‌ها و انديشه‌هاي انقلاب اسلامي رسالت سنگيني بر دوش داريم و به دليل اينكه انقلاب با  شكل حكومت غير دموكراتيك مخالف بوده و منافع استكبار را به خطر انداخته است از طرف دشمنان مورد هجمه قرار گرفته است.

دكتر جعفري كارشناس شبه قاره هند نيز در اين مراسم گفت: دشمنان شبهات زيادي را در مورد كشور ايران درست مي‌كنند، مانند اين ادعاها كه ايراني‌هاي شيعه، مصحف حضرت فاطمه زهرا(س) را مي‌خوانند، ولي قرآن كريم را قبول ندارند، بنابراين ما بايد با قوت به اين شبهات پاسخ دهيم و در اين زمينه از روش‌هاي قرآني استفاده كنيم.

وي اظهار داشت: در همين شبه قاره  يك سري افراد مغرض كه توسط وهابيون آموزش ديده‌اند،  هستند كه هيچ منطقي را برنمي‌تابند و سخن گفتن با آنها بي‌فايده خواهد بود. اين افراد حتي پيشرفت و اقتدار جمهوري اسلامي را وارونه جلوه مي دهند.

جعفري با اشاره به آداب و رسوم مردم هر كشور خاطرنشان كرد: به عنوان نمونه برخي مسلمان هند چه شيعه و سني وقتي ازدواج مي‌كنند، يك نارگيل به  كمر بسته و يك شمشير نيز در دست خود دارند. در هيچ يك از ممالك اسلامي اينگونه نيست.

وي به نمونه ديگري از رسومات هنديان اشاره كرد و اظهار داشت: چرم در آيين هندويسم نجس است. كفش نيز چون از چرم ساخته شده است در فرهنگ آنها نجس مي‌باشد.

در اين نشست تعداد ديگري از اين شخصيت ها سخنراني و برخي از كارشناسان نيز مقالات خود را به زبان انگليسي ارائه دادند.

تاريخ مخابره: 08/08/1388

منبع: اداره همكاري هاي علمي و بين الملل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 577
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما