كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست علمي«سكولاريسم مذهب گرا، ضدمذهب و غيرمذهبي» در پژوهشگاه نشست علمي« سكولاريسم مذهب گرا، ضدمذهب و غيرمذهبي» با حضور پرفسور هيپلر استاد دانشگاه دويسبورگ آلمان از طرف اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي برگزار شد.

به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل، پرفسور يوخن هيپلردر اين نشست علمي گفت: در كشور آلمان مظاهر مذهبي مانند حجاب براي دانش آموزان آزاد و براي معلمان آنها ممنوع مي باشد ولي سمبل هاي مذهبي براي مسيحيت آزاد است.

در نشستي كه از طرف اداره همكاري هاي علمي و بين الملل ترتيب داده شده بود،در جمع محققان و اعضاي هيات علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي خاطرنشان كرد: اين مسائل در كشور آلمان نوعي تضاد بوده و عادلانه نيست و در زمينه ممنوعيت حجاب براي مسلمانان با رسانه هاي گروهي آلمان مصاحبه و از اين اقدامات انتقاد كردم.  

 يوخن هيپلر تصريح كرد: برخورد كشورهايي مانند تركيه و عربستان سعودي با اقليت هاي مذهبي مناسب نيست. 

 اين محقق و نويسنده آلماني با اشاره به مفاهيم مختلف سكولاريسم گفت: كشورهاي غربي بيشتر به سكولاريسم تظاهر مي كنند و اگر آنها به مسلمانان بگويند ما سكولار بوده و شما نيستيد، دروغي بيش نخواهد بود.

  هيپلر ادامه داد: به اعتقاد من برخي كشورهاي اسلامي خيلي سكولار هستند و كشورهاي غربي به آن اندازه  كه به سكولاريسم تظاهر مي كنند،سكولار نيستند.

   وي اظهار داشت: اديان و مذاهب مختلف ارزش ها و برداشت هايي دارند كه اگر در كنار هم قرار گيرد بسيار مفيد است ، مباحثي مانند عدالت از ارزش هاي مشترك اديان مي باشد بنابراين ما مي توانيم از ارزش هاي مشترك خود استفاده نماييم

   هيپلر با اشاره به اينكه سكولاريسم گاهي به عنوان اسلحه سياسي استفاده مي شود، گفت: ما نبايد به سكولاريسم به عنوان سلاح سياسي نگاه كنيم بلكه دين و سكولاريسم هر دو براي دفاع از بشريت بايد با دموكراسي تركيب شوند.

  رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي نيز در اين مراسم اسلام را ديني جهان شمول دانست و گفت:  اين دين در زمنيه هاي مختلف براي بشريت برنامه هاي جامع و كاملي دارد.

   حجت الاسلام والمسلمين احمد مبلغي خاطرنشان كرد: با توجه به رشته مطالعاتي استاد هيپلر و مطالعاتي كه در زمينه اسلام دارد بسياري از مسائل توسط او قابل رصد مي باشد.

  اساتيد و محققان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي نيز با طرح سوالات متفاوتي به نقد سكولاريسم پرداختن.

منبع: اداره همكاري هاي علمي و بين الملل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 1391
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما