كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین بروز رسانی
نشست های برگزار شده
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
نشست تخصصي با حضور كارشناسان، متخصصان و مبلغان شبه قاره هند نشست تخصصي كارشناسان، متخصصان و مبلغان شبه قاره هند در سالن همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي در قم برگزار شد.

به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل، در اين نشست كه حبيب قهرماني رياست آن را برعهده داشت، برخي از كارشناسان شبه قاره هند مقالات خود را به زبان انگليسي ارائه دادند.

مدير اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در اين نشست گفت: مبلغان ما براي تبليغ در خارج از كشور، بايد به زبان‌هاي خارجي مسلط شوند و  عدم تسلط كافي به زبان براي ما مشكل ايجاد خواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: آشنا نبودن يك مبلغ با زبان كشور مقصد،  باعث خواهد شد كه او نتواند مباحث مورد نظر خود را آنگونه كه بايد براي مخاطب اثبات و تبيين نمايد.

كارشناس مسائل بين الملل خاطرنشان كرد: براي تاثير در هر ملت و قومي ابتدا بايد آن قوم را از نظر فرهنگي، آداب و رسوم، مشتركات اجتماعي،  فرهنگي، خرده فرهنگ‌هاي اجتماعي، مذهبي و نژادي آن ملت به دقت مورد مطالعه و تجريه و تحليل قرار داد. 

قهرماني همچنين پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي يك مركز علمي بسيار غني است كه داراي پژوهشكده‌ها و مراكز تخصصي مختلفي است و مي‌تواند پشتوانه خوبي براي مبلغان ديني ما در حوزه هاي خارج از كشور باشد.

دكتر جعفري كارشناس شبه قاره هند نيز در اين نشست گفت: دشمنان شبهات زيادي را در مورد كشور ايران درست مي‌كنند، مانند اين ادعاها كه ايراني‌هاي شيعه، مصحف حضرت فاطمه زهرا(س) را مي‌خوانند، ولي قرآن كريم را قبول ندارند، بنابراين ما بايد با قوت به اين شبهات پاسخ دهيم و در اين زمينه از روش‌هاي قرآني استفاده كنيم.

وي اظهار داشت: در همين شبه قاره  يك سري افراد مغرض كه توسط وهابيون آموزش ديده‌اند،  هستند كه هيچ منطقي را برنمي‌تابند و سخن گفتن با آنها بي‌فايده خواهد بود. اين افراد حتي پيشرفت و اقتدار جمهوري اسلامي را وارونه جلوه مي دهند.

وي به نمونه ديگري از رسومات هنديان اشاره كرد و اظهار داشت: چرم در آيين هندويسم نجس است. كفش نيز چون از چرم ساخته شده است در فرهنگ آنها نجس مي‌باشد.

جعفري يادآورشد: متاسفانه گاهي طرف يك نفر هندي را دعوت مي‌كند ولي پا روي پا انداخته و كف پاي خود را به او نشان مي دهد، اگر بدترين فحش را به او بدهيم براي او آسان‌تر از اين رفتارها، قابل هضم مي‌باشد.

وي اظهار داشت: پا روي پا انداختن براي ما خيلي ساده است. در هند هيچ فردي در برابر بزرگ‌تر از خود، پا روي پا نمي‌گذارد.  

تاريخ مخابره:08/08/1388

 

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امكانات
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
امتیاز دهی
 
 

كوچك يا بزرگ كردن بخش :.سایر نشست‌ها
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 568
Guest (PortalGuest)

اداره همکاری های علمی و بین الملل
مجری سایت : شرکت سیگما